Gå til innhold
RuneT

Motorvask på Kodiaq


Anbefalte innlegg

Har nokon erfaring med å ta motorvaslen sjølv? Har ein 2019-modell Kodiaq 2.0 TDI eg gjerne skulle ha shina i motorrommet, men usikker på kva ein eventuelt på dekke til og korleis ein bør gjere dette utan å forårsake feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe hokus pokkus. Bruk motorvask evt egnet avfetting. La det virke å bruk gjerne en skånsom kost for å fjerne møkk. Bruk rolig stråle. Vanlig gardena pistol med litt spredning fungerer bra. La motoren være avkjølt før du går igang. Hvis ikke fordamper all avfetting. Vask gjerne batteriet også hvis det er mye støv og skit rundt. Bruk såpe. Da unngår man krypstrøm. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motorvaska Kodiaqen min uten noen tildekking. Oppskrift som over med litt brei dyse og god avstand.  Spray gjerne over med noe plastfornyer etterpå for å holde slanger mv myke.

Endret av tobor
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for svar! Reknar med at dette går veldig fint på måten dokke beskrivar😊 Har tidlegare vaska motorrommet på Land Roveren i mange år uten problemer, og det er jo ein bil som i utgongspunktet kjeme frå fabrikk med finurlege krypstraumar og elektriske uforklarlegheiter🤣 Uansett så gjere da seg med eit reint motorrom😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...