GĂ„ til innhold
Jan Øivind

Ny bil 😁


 Del

Anbefalte innlegg

Da ble det en 2016 Skoda Octavia L&K 1.8 TSI 4X4 6DSG. 

SÄ da fÄr man jo joine forumet her, sÄ kommer det sikkert noen spÞrsmÄl etterhvert. 180hk og 280nm sparka greit nok unna, den ser jo ganske bra ut, utvendig og inni med L&K pakken, i mine Þyne ihvertfall. 

IMG_20210319_195218.jpg

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

PÄ 19.3.2021 den 19.59, Jan Øivind skrev:

Da ble det en 2016 Skoda Octavia L&K 1.8 TSI 4X4 6DSG. 

SÄ da fÄr man jo joine forumet her, sÄ kommer det sikkert noen spÞrsmÄl etterhvert. 180hk og 280nm sparka greit nok unna, den ser jo ganske bra ut, utvendig og inni med L&K pakken, i mine Þyne ihvertfall. 

IMG_20210319_195218.jpg

Gratulerer og velkommen.

Fineste Octaviaen (bortsett fra siste oppgradering da) og beste motoren. Hadde samme som 2015 modell i Elegance-versjon, og var superfornÞyd. Bensinmotoren er en liten perle, men er litt tÞrst. Men kjÞres den fornuftig kan du klare ned mot 0,6 l/mil pÄ langtur.

Jeg kjÞrte pÄ med litt utvendig kosmetisk oppgradering sorte speilkapper, grillramme og spoiler foran og bak + vindavvisere. Jeg hadde ogsÄ spesielle og sjeldne Skoda-felger. Men viktigst av alt, en bra polert og ren bil!

Jeg vil ogsÄ anbefale hyppige oljeskift, ikke gÄ for de lange intervallene. Pass spesielt pÄ Haldex'en, den trenger ren olje og rens av sil HVERT oljeskift. Ellers er 4x4 systemet bare helt utrolig bra (pÄ en personbil).

Bare Ä komme med spÞrsmÄl og innspill!

Lykke til!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

11 timer siden, Jan Øivind skrev:

Ja, tenker det blir olje service en gang i Äret, haldex og dsg olje ble skiftet pÄ 54k, nÄr det stÄr for tur neste gang skal jeg be de rense sila og skifte olje pÄ diffene. 

Jeg tenkte mest pÄ motorolje og Haldex'en. DSG-kassen mener jeg har et skifteintervall pÄ 60000 km. De andre er det ikke sÄ kritisk med. I alle fall ikke pÄ den kjÞrelengden.

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Gratulerer med flott bil😊 Har lik motor bare 1 Ă„r nyere. Dog syntes jeg din front er finere. Eneste negative jeg har Ă„ si er drivstoffbruket. Ble forsĂ„vidt advart i forkant av avgjĂžrelse. Har klart Ă„ fĂ„ den ned til 0,65 pĂ„ langkjĂžring med piggfrie dekk. HĂžrt om folk som har klart 0,58. Men da tror jeg det skal vĂŠre rimelig flatt og ensformig kjĂžring. 

Bilen kjenner vel selv nÄr den skal ha oljeskift? Ser det er castrol 5w-30 ll (longlife?) pÄ min. Men etter kjÞremÞnstereret havner jeg uansett pÄ rundt 11000 - 15000 max km / 1 Är. Sikkert noen som kan svare pÄ dette. 

Endret av BensinOctavia
Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

6 minutter siden, BensinOctavia skrev:

Gratulerer med flott bil😊 Har lik motor bare 1 Ă„r nyere. Dog syntes jeg din front er finere. Eneste negative jeg har Ă„ si er drivstoffbruket. Ble forsĂ„vidt advart i forkant av avgjĂžrelse. Har klart Ă„ fĂ„ den ned til 0,65 pĂ„ langkjĂžring med piggfrie dekk. HĂžrt om folk som har klart 0,58. Men da tror jeg det skal vĂŠre rimelig flatt og ensformig kjĂžring. 

Bilen kjenner vel selv nÄr den skal ha oljeskift? Ser det er castrol 5w-30 ll (longlife?) pÄ min. Men etter kjÞremÞnstereret havner jeg uansett pÄ rundt 11000 - 15000 max km / 1 Är. Sikkert noen som kan svare pÄ dette. 

KjĂžrer ikke sĂ„ langt, sĂ„ helt ok at den drikker litt suppe😊 fĂžlelsen av Ă„ bli sugd bak i sete nĂ„r du gir full gass er verdt det 😁

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
×
×
  • Opprett ny...