Gå til innhold
torleifh

Bruktbil. 2015 2016 eller 2017 modell?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en 4x4 105/110hk diesel, manuell kasse. Lommeboka tilsier en 2015, 2016 eller kanskje en 2017 modell.

Er det noen gode argumenter for den ene eller den andre årgangen? Feks. i forhold til rustbehandling, kjente feil/svakheter? Har 2016 eller 2017 vesentlige fordeler i forhold til 2015? Jeg har prøvd å lese litt om diverse tester for å finne forskjeller, men jeg blir ikke så veldig mye klokere. Testene sier selvsagt heller ikke noe om hvordan bilene er etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2021 at 10:29 AM, torleifh said:

Jeg har lyst på en 4x4 105/110hk diesel, manuell kasse. Lommeboka tilsier en 2015, 2016 eller kanskje en 2017 modell.

Er det noen gode argumenter for den ene eller den andre årgangen? Feks. i forhold til rustbehandling, kjente feil/svakheter? Har 2016 eller 2017 vesentlige fordeler i forhold til 2015? Jeg har prøvd å lese litt om diverse tester for å finne forskjeller, men jeg blir ikke så veldig mye klokere. Testene sier selvsagt heller ikke noe om hvordan bilene er etter noen år.

Med manuell kasse "slipper" du å vedlikeholde f.eks girkassa i like stor grad som DSG'en da denne har en olje som er angitt til å være evigvarende.

Bilen blir såpass ny at det er lite å vite om hva en skal gå etter. Har en kollega som har en Superb av nyere årgang, og han mener at lakken på disse er veldig dårlig, så det burde vurderes en coating eller annen lakkbehandling.

Jeg tenker jo nyere jo bedre i dette tilfellet. Skulle du kjøpe deg en bil som fortsatt er innenfor garanti, så får du fikset de dyrebare feilene som eventuelt måtte oppstå på verksted kostnadsfritt.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...