Gå til innhold
Sindre Sandvik

DCC eller ikke? Forskjell på bakhjulstrekk og 4hjulstrekk hva gjelder grunninnstilling av fjæring uten DCC?


Anbefalte innlegg

Hei! 
Grunnlaget for å vurdere hvor stiv fjæringen til Enyaq iv 80 er innstilt på, er foreløpig veldig tynn, men Motors utvalgte testere opplever innstillingen av fjæringen som i overkant sportslig. Mange liker trolig dette, men for oss som kjører daglig på dårlige veier,  er mykere fjæring å foretrekke. Ut i fra foreløpig anmeldelse av bladet Motor vurderer jeg derfor å gå for DCC. Men..er det noen som vet om det er sannsynlig at fabrikkinnstillingene på fjæringen trolig differensieres mellom en iv80 og iv80x? Vi har bestilt iv80x,  så mye kan selvsagt skje med det ene og andre spesifikasjonene frem til produksjonen kommende høst. 
PS! DCC er et tilleggsvalg som koster 12500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 31.3.2021 den 8.17, Sindre Sandvik skrev:

vet om det er sannsynlig at fabrikkinnstillingene på fjæringen trolig differensieres mellom en iv80 og iv80x?

Dette bør jo forhandlerne vite, eller sjekke opp. Og det hadde vært fint om du skrev det her hva svaret ble. Det er sikkert andre som lurer på det samme.

Jeg hadde DCC på min Superb og var veldig fornøyd. Nå har jeg Kodiaq uten pga pris på firmabil. Det går selvsagt helt greit, men noen ganger savner jeg DCC.

Dersom jeg går for Enyaq neste gang jeg skal bytte, kommer jeg til å bestille med DCC.

DCC bygger 2mm, så bakkeklaringen blir 2mm lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...