Gå til innhold
Espen

Skreddersydd lydanlegg på Enyaq


Anbefalte innlegg

Jeg hadde Canton i Mine Superber og var veldig fornøyd. Jeg har Canton i min Kodiaq, og er ikke fornøyd.
Dersom jeg kommer til å kjøpe Enyaq kommer jeg ikke til å gå for Skoda Sound System, men noe som er utrolig mye fetere. Det koster nok noen flere kroner, men det regner jeg med at det er verdt.

Her er en link til gutta i Ålesund som driver med dette. Bass Brothers.
https://www.facebook.com/bassbrothersas

Det er et rom under alt i bagasjerommet som de lager en skreddersydd basskasse til. Det ser skikkelig spennende ut.

De har også et innlegg hvor de beskriver lydprossessen og jobben med dette.

Er det noen her som kommer til å se nærmere på dette?

enyaq rom1.jpg

enyaq rom2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2021 at 10:21 AM, Espen said:

Jeg hadde Canton i Mine Superber og var veldig fornøyd. Jeg har Canton i min Kodiaq, og er ikke fornøyd.
Dersom jeg kommer til å kjøpe Enyaq kommer jeg ikke til å gå for Skoda Sound System, men noe som er utrolig mye fetere. Det koster nok noen flere kroner, men det regner jeg med at det er verdt.

Her er en link til gutta i Ålesund som driver med dette. Bass Brothers.
https://www.facebook.com/bassbrothersas

Det er et rom under alt i bagasjerommet som de lager en skreddersydd basskasse til. Det ser skikkelig spennende ut.

De har også et innlegg hvor de beskriver lydprossessen og jobben med dette.

Er det noen her som kommer til å se nærmere på dette?

Dette virker veldig interessant, og det er nok absolutt verdt pengene dersom du ikke er fornøyd med den lydpakken som leveres med bilen originalt.

Jeg har hatt min Octavia i snart 1 år, og har hatt en helt grei opplevelse av Canton-anlegget. Når det er sagt så synes jeg det er ekstremt klar lyd, men mangler futt. Skal det sammenlignes med min forrige bil (V40, 2002 mod) så vinner Skodaen klart, da denne bilen hørtes ut som musikken spiltes på papptallerkener. 

Har sett en del på, og vurdert å oppgradere det opprinnelige anlegget med å sette inn en litt større bass, som ikke kommer på bekostning av baggasjeromsplassen. Her er det mange muligheter, og det finnes flotte skredderssydde kasser for ditt baggasjerom, så jeg skal absolutt prøve å få med meg dette.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Espen said:

😅😂

Egentlig er det bare trist...

Hehe ja, det er veldig trist😂

Kunne ikke sette meg i bilen å nyte en rolig sang engang uten at det hørtes ut som sorgen selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser av Enyaq prisliste at det står oppført "Skoda Sound System". Er det det de nå kaller for Canton, eller er det et annet lydsystem enn i for eksempel Superb? I Superb prisliste står Canton spesifisert. 

Ellers er en pris på 9.900 kr som anlegget til Bass Brothers tilbyr ikke veldig ille. Skoda Sound system koster 4.900 kr, og er ikke det Canton, så er vel valget her egentlig veldig enkelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Core2Duo skrev:

Er det det de nå kaller for Canton, eller er det et annet lydsystem enn i for eksempel Superb?

Dette vet ikke jeg noe om.

Jeg hadde Canton i Superben og var kjempefornøyd. Jeg har Canton i Kodiaqen og er ikke fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 5/8/2021 at 9:22 PM, Core2Duo said:

Er det det de nå kaller for Canton, eller er det et annet lydsystem enn i for eksempel Superb? I Superb prisliste står Canton spesifisert. 

Blir nok vil gjetting, men antakelig har vel Skoda (Eller VAG for den del) funnet ut at de skal produsere sitt eget kanskje. Vi får se når det kommer, kanskje man blir overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 2.11.2021 den 18.48, Audun84 skrev:

Eg har installert Enyaq pakken hos Bassbroders i Fosnavåg i dag

Fikk du flere typer ferdige "set ups", slik at du kan velge flere typer ludfiler?

Enkelte forsterkere har Tale, Rock, Pop som ferdige oppsett i equaliseren.

Kan du fremdeles justere bass, mellomtone og diskant akkurat slik du vil?

Jeg har bestemt meg for at jeg også skal ha et slikt anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...
Frank-OveBK skrev (På 21.4.2022 den 18.26):

Jeg har også fått installert anlegget fra Bass Brothers

Så kult. Hvor gjorde du det? Jeg har skjønt at det kan gjøres flere steder.

Hørte du mye musikk i Enyaqen før du installerte slik at du kunne sammenlikne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hørte ikke mye nei, men hørte allerede under prøvekjøringen at det låt som en kjøkkenradio...

Gikk vel en ukes tid fra vi fikk bilen til høyttaleren var montert, og den var kjært velkommen!

Monterte den hos Bilradiospesialisten i Sandnes. De tok litt ekstra betalt, men hadde gjort det før. De velger også å koble til ekstra strøm direkte fra batteriet, som en ekstra sikkerhet. De har også en egen pakke på ca. 15000,- Mener å huske den er 8''. Denne er dog fastmontert i brønnen i bagasjerommet, og ikke løs, slik som Bass Brothers sin. 

Kan anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...