Gå til innhold
HansWerner

HansWerner's 2019 Skoda Octavia Style Stv 1.5 TSI DSG


Anbefalte innlegg

Har lurket rundt i forumet en stund og har nå reg meg. Har nå bestilt meg min andre nye Skoda, en 2019 Octavia Style Stv med 1.5 TSI motor og DSG

Har i dag også en Octavia 2016 2.0 TDI, men synes det var på tide å oppdatere før den blir for gammel.

Har bestilt med rimelig godt med utstyr

18" ALARIS
SUPERSPORT MULTIRATT DSG PADDLES
OPPVARMET RATT
KNAPP FOR NEDFELLING AV BAKSETER
BUSINESS PAKKE DELSKINN
TRAVELLER NAVIPAKKE
TRANSPORTPAKKE KAMPANJE
VINTERPAKKE
SIMPLY CLEVER PAKKE
RESERVEHJUL TIL 17" OG 18" ALU
OPPVARMET FRONTRUTE
ELEKTRISK FØRERSETE MED MINNE
DCC ADAPTIVT UNDERSTELL MED DMS
TAKRELING SØLVFARGET

SKVETTLAPPER FREMME OG BAK
16"NOKIAN U.PIGG (IKKE RS)
LASTEKANTBESKYTTELSE

Hadde opprinnelig valgt med sportsunderstell, men dette var tydeligvis ikke mulig å få lenger ifølge selger,  så ble DCC i stedet, som senker den 11mm ift std understell.

Jeg har valgt fargen Quartz Grey Metallic denne gangen, så håper det blir fint

Er estimert at jeg får bilen utgangen av året så er bare å vente :)

Endret av HansWerner
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Overgangen fra diesel til bensin blir bra. Gikk fra (2012)Superb 2.0tdi DSG til (2018)Octavia 1.8tsi DSG, og angrer ikke. 

Fått med det meste på utstyrslista også. Min er også quartzgrå, og synes det er en fin farge. 

Du vurderte ikke digitalt dashbord da? Eller følger det i en av pakkene?

Faktiske eneste jeg kunne tenkt meg på min Octavia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestilling av ny bil @HansWerner :) 

Den er stort sett satt opp slik jeg også ville ha valgt av utstyr og utstyrspakker, så dette ser veldig fint ut etter min mening :) 

Siden du ikke har satt det opp så regner jeg med at du ikke har behov for tilhengerfeste, men det kan være verdt å legge til montert fra fabrikk. Det har en liten pris nå, men er utrolig kostbart og ettermontere, fordi det også i en del tilfeller skal ettermonteres oljekjøler, men det er ikke alle biler det må gjøres på (litt usikker på hvordan det er på den bilen du har bestilt deg.

Ellers så valgte jeg også å ta en ekstra understellsbehandling på min Octavia 2018, men det kommer jo helt an på hvilke veier en kjører på og hvor mye det saltes der du bor og kjører mest. :) 

Får håpe det klaffer med alt når det gjelder transporten for din bestilte bil slik at det ikke blir så lenge å vente, for har du samme tålmodighet som meg, så er alt over 2-3 uker altfor leeeenge, hehe ;) 

 

EDIT: Glem det jeg skrev om hengerfeste her, for det ligger jo i transportpakken. Det var ikke noe som het Transportpakke når jeg bestilte min Octavia tidligere i år, så her har jeg rett og slett ikke fulgt med i timen.

Bra du følger med og korrigerer @OmegaPO :) 

Endret av Superb lll
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Superb lll skrev:

Gratulerer med bestilling av ny bil @HansWerner :) 

Den er stort sett satt opp slik jeg også ville ha valgt av utstyr og utstyrspakker, så dette ser veldig fint ut etter min mening :) 

Siden du ikke har satt det opp så regner jeg med at du ikke har behov for tilhengerfeste, men det kan være verdt å legge til montert fra fabrikk. Det har en liten pris nå, men er utrolig kostbart og ettermontere, fordi det også i en del tilfeller skal ettermonteres oljekjøler, men det er ikke alle biler det må gjøres på (litt usikker på hvordan det er på den bilen du har bestilt deg.

Ellers så valgte jeg også å ta en ekstra understellsbehandling på min Octavia 2018, men det kommer jo helt an på hvilke veier en kjører på og hvor mye det saltes der du bor og kjører mest. :) 

Får håpe det klaffer med alt når det gjelder transporten for din bestilte bil slik at det ikke blir så lenge å vente, for har du samme tålmodighet som meg, så er alt over 2-3 uker altfor leeeenge, hehe ;) 

Går ikke hengerfeste under ‘’transportpakke’’ mon tro? 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang digitalt dashbord så valgte jeg å ikke ta med det, hadde muligheten, men time will show, mulig jeg litt gammeldags... :)

Og som flere har påpekt, hengerfeste var høyt på lista men dette ligger nå i det som heter Transportpakken og da får du med litt ekstra snacks i tillegg for en rimelig penge, ellers er det jo kampanje på dette om dagen til kr0,-

Vurderte også større motor, men 1.8 TSI selges ikke lenger, og det kommer en ny motor, 2.0 190HK slik jeg skjønt på selger men det åpnes ikke for bestilling før senere og med levering godt ute i 2019.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok valgt det samme som deg ang digitalt dashbord @HansWerner :), men så har jeg heller ingen problemer med å innrømme at jeg er gammeldags, hehe ;) Det ser stilig ut, det skal jeg være enig i, men jeg liker likevel best de mer tradisjonelle instrumentene :) 

Transportpakka er jo en meget flott pakke, og den var jeg som du sikkert forstod helt uvitende om. Den var det synd de ikke kom med for noen mnd siden når jeg bestilte min bil......

Men jeg personlig hadde ventet på den nye(re) 2,0/190hk TSi motoren, for det er en motor som passer Octavia meget bra. Altså jeg har ikke prøvet den motoren i det hele tatt, men jeg har hatt 1,8/180hk i en 2016 Superb og har den nå i Octavia Scout 2018. Den nye motoren har jo et høyere dreiemoment, og vil ha den nye oljefylte DSG 7 kassa. Men jeg forstår også at det vil være venting i mange mange mnd, og i tillegg så vil det selvfølgelig også gjøre ganske mye med prisen vil jeg tro.......

Bilen du har valgt og satt sammen ser i hvert fall meget bra ut @HansWerner :) 

Lykke til :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...