Gå til innhold
Stephan Lund

Lastsikringsnett/gitter og vindavvisere


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 9mnd gammel Kodiaq som ble bestilt ny av første eier uten lastsikringsnett.

Originalt lastsikringsnett er å få kjøpt løst, men det viste seg jo raskt at det kun er biler bestilt med dette nettet som blir levert med festepunkter i tak/taktrekk.

En eller annen form for lastsikringsnett eller gitter ser jeg på som et must for å kunne utnytte lasterommet fullt og er da på jakt etter det beste produktet ift sikring/pris/praktisk bruk uten en løsning som stjeler for mye plass ifm bein som står ut i lasteromsgulvet.

I tillegg er jeg på jakt etter vindavvisere til sideruter foran og bak. Ønsker da erfaringsmessig ikke utenpåliggende/limt, men en type som klemmes inne i sporet for glasset. Finnes myyye forskjellig å finne på nett og mye er mindre brukbart, så i stedet for prøv/feil-metoden så spør jeg her.

Noen som har noen erfaringer/tips? Link gjerne 😃

Endret av Stephan Lund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/21/2021 at 12:28 PM, Stephan Lund said:

Har kjøpt en 9mnd gammel Kodiaq som ble bestilt ny av første eier uten lastsikringsnett.

Originalt lastsikringsnett er å få kjøpt løst, men det viste seg jo raskt at det kun er biler bestilt med dette nettet som blir levert med festepunkter i tak/taktrekk.

En eller annen form for lastsikringsnett eller gitter ser jeg på som et must for å kunne utnytte lasterommet fullt og er da på jakt etter det beste produktet ift sikring/pris/praktisk bruk uten en løsning som stjeler for mye plass ifm bein som står ut i lasteromsgulvet.

I tillegg er jeg på jakt etter vindavvisere til sideruter foran og bak. Ønsker da erfaringsmessig ikke utenpåliggende/limt, men en type som klemmes inne i sporet for glasset. Finnes myyye forskjellig å finne på nett og mye er mindre brukbart, så i stedet for prøv/feil-metoden så spør jeg her.

Noen som har noen erfaringer/tips? Link gjerne 😃

Nå er ikke jeg så veldig kjent med lastsikringsnett, men kan hjelpe deg med vindavvisere.

https://www.gytisautek.no/bilmerker/skoda/kodiaq?Filter=35¤1:35¤1_2017-2021&pageID=2

Dette er en norsk forhandler av forskjellig utstyr til mange biler, her fås både matter og vindavvisere m.m. Kvalitetsmessig har jeg erfart at disse leveres sterkt og jeg kan anbefale disse 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Har sett på denna sida tidligere også og hatt dissa som det foreløpige beste alternativet.

Var bare usikker på om det ville komme noen "Ikke kjøp disse!"-kommentarer så jeg i det minste kunne styre unna mindre gode produkter andre allerede hadde testa ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Stephan Lund said:

Takker!

Har sett på denna sida tidligere også og hatt dissa som det foreløpige beste alternativet.

Var bare usikker på om det ville komme noen "Ikke kjøp disse!"-kommentarer så jeg i det minste kunne styre unna mindre gode produkter andre allerede hadde testa ut.

Bare hyggelig!

Skjønner, det er veldig greit å være på den sikre siden. Det som også er greit her, er at firmaet er norsk. Skulle det være noe, så har du alltid kjøpsloven og slikt i ryggen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...