Gå til innhold
torleifh

Park Pilot er ikke tilgjengelig for øyeblikket


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en 2016 stasjonsvogn m ryggekamera og parkeringssensor foran og bak. 

Har fått følgende feilmelding et par tre ganger i forbindelse med parkering:

Park Pilot er ikke tilgjengelig for øyeblikket 

Noen som har erfaring med denne feilmeldingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/5/2021 at 2:11 PM, torleifh said:

Har nettopp kjøpt en 2016 stasjonsvogn m ryggekamera og parkeringssensor foran og bak. 

Har fått følgende feilmelding et par tre ganger i forbindelse med parkering:

Park Pilot er ikke tilgjengelig for øyeblikket 

Noen som har erfaring med denne feilmeldingen?

Opplever du problemer med kamera og/eller parkeringssensorer når du benytter deg av dette? Eller fungerer det som det skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Biturbo skrev:

Opplever du problemer med kamera og/eller parkeringssensorer når du benytter deg av dette? Eller fungerer det som det skal?

Sensorer og kamera bak ser ut til å fungere greit. Kan det være sensorene foran som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, torleifh said:

Sensorer og kamera bak ser ut til å fungere greit. Kan det være sensorene foran som er problemet?

Bestemte meg for å ty til google for dette, og det viser seg at park-pilot er rett og slett tilbakemeldingene som du får fra sensorene foran og bak på bilen. Du kan sjekke dette ved at du kjører fronten og/eller baken mot noe, eller eventuelt få noen til å gå foran og bak bilen mens du ser om du får utslag på sensorene.

Jeg har en funksjon på min bil som foreslår "egnede" parkeringsplasser ved bruk av ryggekameraet og sensorene. Nå vet ikke jeg om det kan være dette som gjør at det blir litt krøll her. Hadde dette vært meg ville jeg sjekket sensorene aller først, det kan hende at du har ledningsbrudd eller en defekt sensor.

Du kan lese mer om de forskjellige parkeringsassistentene her:

https://www.schworervolkswagen.com/blog/volkswagen-park-pilot-vs-volkswagen-park-assist/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...