Gå til innhold
TryD

17" vinterfelger til Superb III


Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har en Superb 2018-modell, 4x4. Sommerhjulene er 235/45 R18, 8,0J Pegasus felger, 5x112, ET 40.

Vinterhjula som fulgte med er pigg 215/60 R16, 6,5J Orion felger. Jeg er ganske ny på dette, så det kan hende jeg ikke forstår det som kan være innlysende . Jeg er på jakt etter 17" vinterfelger. Vet noen om disse felgene til en Kodiaq vil passe min Superb? 

http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/ratikon-alloy-wheel-565071497a-8z8x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant det er riktig boltdiameter på de felgene du vurderer, så ser jeg ingen grunn til at de ikke skal passe på din Superb. 

Det er vel litt sikrere å velge originalfelger som er beregnet til Superb, men det handler jo også om at en skal like felgene. De du har sett på er etter min mening flotte vinterfelger, de har 5 eiker med god avstand i mellom dem, hvilket gjør de mye enklere å holde rene.

De ser i hvert fall veldig flotte ut på bildet @TryD :) 

Jeg har forresten også sett felger (som jeg hadde til min forrige bil 2016 Superb) beregnet til Superb benyttet på en Kodiaq (Cassiopeia 18"), så boltdiameteren er nok ganske sikkert den samme på Kodiaq og Superb av nyere modeller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 31.10.2018 den 18.51, TryD skrev:

Hei!
Jeg har en Superb 2018-modell, 4x4. Sommerhjulene er 235/45 R18, 8,0J Pegasus felger, 5x112, ET 40.

Vinterhjula som fulgte med er pigg 215/60 R16, 6,5J Orion felger. Jeg er ganske ny på dette, så det kan hende jeg ikke forstår det som kan være innlysende . Jeg er på jakt etter 17" vinterfelger. Vet noen om disse felgene til en Kodiaq vil passe min Superb? 

http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/ratikon-alloy-wheel-565071497a-8z8x

Hva er grunnen til å gå opp fra 16-17 på vinterfelger? Slik jeg tenker.

Plusser:

 -Ser kankje litt penere ut

-Litt mere stabile pga lavere profil, 60vs 55

Minuser:

-Dyrere dekk

-Lavere profil, lettere å skade felg 

-Mere støy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...