Gå til innhold
Spectre

[Løst] Oljepluggpakning 2007 Skoda Octavia.


Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en 2007 Skoda Octavia Scout og tenkte å gjøre litt enkelt vedlikehold. Ser f. eks at biltema har sortiment av oljepluggpakninger, men finner ikke noen som passer ved å søke reg. nr. Noen som eventuelt vet hva som passer eller har målene på den slik at jeg kan finne riktig?

 

Redigert: Kjøpte plugg + pakning hos VAG verksted. Kostet 95kr.

Endret av Spectre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2021 at 11:34 PM, Spectre said:

Har nylig kjøpt en 2007 Skoda Octavia Scout og tenkte å gjøre litt enkelt vedlikehold. Ser f. eks at biltema har sortiment av oljepluggpakninger, men finner ikke noen som passer ved å søke reg. nr. Noen som eventuelt vet hva som passer eller har målene på den slik at jeg kan finne riktig?

Det aller beste er å kjøpe disse direkte hos din skodaforhandler. Sansynligvis er det lagervare, også risikerer man ikke at det blir noe tull etter at det er montert. Skal ikke være noe særlig dyrt heller😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2021 at 9:20 AM, Biturbo said:

Det aller beste er å kjøpe disse direkte hos din skodaforhandler. Sansynligvis er det lagervare, også risikerer man ikke at det blir noe tull etter at det er montert. Skal ikke være noe særlig dyrt heller😊

Det e nok det beste for å sørge for at alt blir "rett", men erfaringsmessig flår merkeverksted dæ, så ville unngå å betale 150kr (vet ikke ka dem tar for den) for ei pakning æ kan få kjøp på biltema for 5kr. Men kan hende det ikke e så ille, så skal undersøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/22/2021 at 2:33 PM, Spectre said:

Det e nok det beste for å sørge for at alt blir "rett", men erfaringsmessig flår merkeverksted dæ, så ville unngå å betale 150kr (vet ikke ka dem tar for den) for ei pakning æ kan få kjøp på biltema for 5kr. Men kan hende det ikke e så ille, så skal undersøke.

Sist jeg kjøpte tok de rundt 90kr for en oljeplugg, da får du hele pluggen komplett med pakning.

Har også blitt fortalt at dette er for at skruen som står der ikke tåler å bli brukt på nytt, og kan rett og slett oppleve at den "sponer" og du får det i olja på motoren.

Men, nå er ikke det opp til meg å fortelle deg hva du skal kjøpe, det bestemmer du helt selv 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...