Gå til innhold
StianGra

Dab problem Amundsen+


Anbefalte innlegg

Hei, har en 2012 Skoda Octavia med Amundsen+ anlegg. Jeg har i mange år nå hørt på dab med tipp topp dekning i Norge og andre land, svært sjeldent det faller ut. Jeg bor rett nord for Oslo, og på en biltur nå i sommer fra Bø og hjem så skjedde det noe, dekningen ble veldig ustabil ved Kongsberg og tenkte ikke så mye over det, men når jeg kom hjem og kjørte min vanlige rute til jobb så forsvinner dekning hele tiden der jeg normalt har hatt dekning. Noen som har vært borti dette? Kan dab ha låst seg inn på en annen sone? (oppdaterte signaler når jeg var i Telemark, har oppdatert tilbake til Østlandet) Fikla litt med tak antennen også, der piplet det vann ut på sidene/pakninger. 

Jeg er helt avhengig av radio i bil, dette er krise ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at det er ettermontert DAB (integrert) i din bil. Da er det en mulighet for at selve enheten i denne må oppdateres siden signalet ditt faller ut. Er ikke sikker på hvordan dette gjøres da jeg ikke har gjort dette selv.

Er ikke så uvanlig at det kommer vann i det området der, men det betyr ikke nødvendigvis at det har en ødeleggende effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fant ut i går at jeg kan åpne en service meny på radio ved og holde Setup inne i 5-10 sekunder, der står det på FM: ANT1 ON, ANT2 ON, samme på AM, men på DAB står det ANT1 off

Regner med problemet er lokalisert, vet du hvor DAB antennen sitter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg hadde store problemer med DAB dekningen med min 2020 Kodiaq helt fra jeg fikk den. 
Etter mye klaging til leverandøren så byttet de en «DAB forsterker» som sitter på siden av bakvinduet i bakluka. Inne i karmen. 
Etter at denne ble byttet så ble det en helt ny verden 👍

Kanskje din slik «forsterker» nå har blitt ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...