Gå til innhold
Thomas weber

Feil kupevarmer Kodiaq


Anbefalte innlegg

Heisan

Nå som høsten og vintern er godt i siget er kupevarmeren (tillegsvarmeren) god å ha.

Men, får stadig opp melding om «feil kupevarmer» og mistenker at det kan være pga lav spenning på batteriet. Har målt spenningen og den ligger på ca 12,8V og da burde det jo egentlig holde.

Noen som vet minimum spenning på batteriet for at tilleggsvarmeren skal kunne gå på?

Endret av Thomas weber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt spenning på batteriet med motoren i gang? 

Med motoren i gang skal du måle 14.4v hvis batteriet er i god form. 

En god regel, er å alltid bruke batterilader på høsten, slik at du vet at batteriet er toppladet til kulda og sbøeb setter inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lav ladespenning, den bør være 14,4V.

Når det gjelder minimum spenning til Webasto, så fant jeg litt info om dette på et Landrover forum. I følge det som var gjengitt fra en Webasto bruksanvisning, så var minimum spenning 11,5V for at Webastoen skal starte. Jeg personlig synes det hørtes lavt ut, men det stod som sagt dette i papirene fra Webasto.......

Ellers så starter heller ikke Webastoen om det er for lite drivstoff på tanken.

Har lest et sted at noen har oppdatert noe på sin Webasto for at den skulle starte, men jeg klarer ikke å finne igjen det jeg leste for en tid tilbake.......

 

EDIT:

Med for lite drivstoff så var det tidligere skrevet at det ikke kunne være mindre enn 1/4 drivstoff på tanken, nå tror jeg det er moderert til at det må være mer enn reserve nivået, altså om lampa lyser, så starter ikke Webasto.

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...