Gå til innhold
Falch

SD-kort Octavia 2013


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny på forumet nå nettopp, og har kjøpt en 2013 Octavia hvor det i vognkortet står "type: 1z".

Jeg får ikke til navigasjonen, og finner ikke noe kort i hanskerommet hvor de fleste sier at det skal finnes. Der er det kun et slags ratt med tall på og en bryter for airbag av/på.

Forrige eier har tydeligvis brukt navigasjon, for det ligger noen adresser inne. Jeg finner altså ikke hvor et ev kort er, og jeg får ikke opp noe kart.

Takknemlig for gode tips både om h or et ev kort er gjemt, pris på nytt kort eller oppdatering av kart.

Det står "Amundsen" på instrumentet over det som ser ut som en CD-slot

Kanskje det skal stå et kort i den lille slot'en på det første bildet? Nesten helt til venstre ved knappene?

16289517551675285266313083476853.jpg

16289518355691999688832279736151.jpg

16289518542462611716008368412339.jpg

Endret av Falch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det stemmer som du sier, minnekort skal stå i den sloten du anviser.
Du har en Octavia 2, som er produsert i 2012. Derfor har du minnekort leser i fronten på selve enheten.
Octavia 3, som ble lansert på tampen av 2012/begynnelsen av 2013. Har minnekort leser i hanskerommet.

Du er avhengig av originalt kort, for å kunne bruke navigasjonen på amundsen. Hør med forhandler om dem har noen liggende og pris.
Hvis ikke vil jeg oppfordre deg til å sjekke ut www.ebay.com e.v.t kanskje www.finn.no også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takker så mye. jeg ser at det finnes kort på eBay til sånn ca 30£. Kanskje en mulighet hvis de skal ha flere tusen hos merkeforhandleren🤔

Hvordan kan jeg vite om det vil funke? Vet du det?

Jeg har sett noen tråder hvor det refereres til spesifikke numre osv..

Endret av Falch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2021 den 23.18, Falch skrev:

Hei!

Takker så mye. jeg ser at det finnes kort på eBay til sånn ca 30£. Kanskje en mulighet hvis de skal ha flere tusen hos merkeforhandleren🤔

Hvordan kan jeg vite om det vil funke? Vet du det?

Jeg har sett noen tråder hvor det refereres til spesifikke numre osv..

Hei,

På ebay annonser så står det jo hvilken bil/modell kortet skal fungere på. Velg en selger med gode og mange tilbakemeldinger, så er man ofte trygg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Jeg ringte merkeforhndleren i dag, og fikk oppgitt dette delenummeret:

3T0051255AE.

Kanskje noen her inne tilfeldigvis har et sånt og kan selge det?

Hos forhandleren var prisen 4500,- . På ebay eller andre steder kommer jeg ned i vel 2000 av de som sender til Norge.

Takk igjen. jeg prøver forrige eier også.

Jeg må visst ringe ham på jobb. Han finnes ikke på gule sider 🙂

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. jeg snakket med forrige eier, og han sa at det aldri har stått noe SD-kort i instrumentet, unntatt muligens at det har blitt lastet inn kart en gang. Og det hadde funket fint i årevis.

Etter det jeg har kunnet google meg frem til, så skal denne ha et kort stående i?

Han sa også at den hadde jukset litt da bilen var ny, og han hadde fått ny antenne på garantien. Nå på slutten hadde den vist helt vill posisjon. Jeg får ikke opp noe kart overhodet 😮

Her ble jeg altså ikke særlig klokere, men skjønner at det ikke bare er å kjøpe et dyrt kort og stappe inn.

Kontaktfeil? Feil på selve iinstrumentet? Hmmm. Noen som har vært borti noe lignende?

Kan kartene rett og slett gå ut på dato slik at de ikke funker lengre? I såfall forklarer jo ikke det at den viste feil posisjon da den fremdeles viste kart.

Endret av Falch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...