Gå til innhold
Gjest

Vannlekkasje ved speil


Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte jeg skulle forhøre meg her litt. Har vært en del regnvær i det siste hvor jeg bor. I den forbindelse har jeg merket at det lekker vann fra det innvendige speilet. Det kommer når jeg evt bremser eller setter bilen i bevegelse.  Jeg skjønner ikke helt hvor lekkasjen kommer fra. Men når jeg åpner soltaket er det noe vått langs kantene der.  Noen som har opplevd dette og vet noe om omfanget her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste tilfeller så er det tett(e) dreneringsløp fra sol/panoramatak som gir en vannlekkasje, men det kan også komme fra en utett pakning som skal tette igjen der takluken åpner seg.  Og det er kanskje det som er den største sannsynligheten her ettersom du får inn vann såpass høyt oppe som du gjør. Det kan selvfølgelig også være pakningen rundt frontvinduet som ikke holder tett lenger.

Har du byttet frontrute?

Vet ikke om du har et ekstra trekk under takluken som du kan åpne uten at du åpner selve takluken? Om du skulle ha det, så kan du jo teste ut litt ved å helle vann utenfra på takluken og samtidig få noen til å se om kan se hvor vannet kan komme inn.

Ellers så kan du jo forsøke med litt silicone på pakningen til takluken og se om det hjelper.

I dette tilfellet så er det vel tette dreneringsløp det jeg har minst tro, og det begrunner jeg med hvor høyt oppe vannet kommer inn i kupéen. Da blir det som regel vått på mattene/teppet, og det vannet kommer gjerne inn på undersiden av dashbordet.

Har ingen fasit til det dessverre, men forhåpentligvis så kan det jo hende at noen av mine tips/forslag kan gi deg en liten pekepinn på på hvor da kan starte letingen etter vannlekkasjen. Lykke til :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei igjen!

Tenkte jeg skulle avslutte denne tråden her med å fortelle det som egentlig var galt. Hender jo egentlig alltid (med meg) det at det man tror er noe bagatellmessig ender med å være noe stort og komplisert 🤡. Første reparasjon var å erstatte en av dreneringsslangene.  Da dette ikke fungerte endte de opp med å bytte hele rammen og pakningen på taket/panoramataket. De hadde feilsøkt at lekkasjen kom derfra.

30k i utgifter. Men er nok verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...