Gå til innhold
stian larsen

Matrix kjørelys som ikke blender motgående biler


Anbefalte innlegg

jeg har akk kjøpt en nesten helt ny octavia rs som jeg er stort sett fornøyd med. men nå de siste ukene så har jeg merket at folk blinker på vei til jobb og jeg kjører på godt opplyst vei. ene dagen blinka 4 biler på vei til jobb. tok frem lysjusteringsverktøyet på jobb men jeg finner ingenting feil med lysbildet. hadde vanlige kjørelys på auto. det er visst sånne Matrix lys. er det noen andre som har noe problemer med dette. jeg kan ikke finne noe info på google om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel i utgangspunktet dekkes av garanti dersom det viser seg at lysene har feil høyde.

Antar egentlig at disse justerer høyden selv alt etter kjøre- mønster, forhold m.m

Kan godt tenkes at disse kanskje også justerer seg litt annerledes under kjøring i forhold til om bilen står i ro. Ser for meg at det kan kjøres en grunninstilling på disse. 

Har adaptive lys på min egen bil, men disse er ikke LED Matrix. Har ingen erfaring utenom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led Matrix bruker jo kameraet i frontruta til å se lys som du møter, og justerer lysene til ikke å treffe motgående lys. Jeg har opplevd en gang å bli blinket til, jeg møtte en trailer over en bakketopp med mine fjernlys på. Bilen min så ikke lysene til traileren , men sjåføren sitter jo høyere enn lysene og fikk mine lys rett i øya. Svaret var x antall tusenmetringer tilbake ☺

Endret av Stardustsilver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...