Gå til innhold
Kristian009

El.sete vs vanlige seter


Anbefalte innlegg

Jeg valgte el seter når jeg kjøpte Octavia i 2016. 

El-setene hadde/har mye bedre justeringsmuligheter spesielt at en kan justere de i opp/ned (i høyden) noe en ikke kan med manuelle.

Dette ga mye bedre støtte under beina/låra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger i noe av det med høydejustering, men det er ikke helt riktig (for de bilene jeg har prøvet) å si at bilene med vanlig justering av setet ikke har høydejustering, for det har dem. Det er en spak på siden av setet en jekker seteputen opp/ned med (og igjen, det gjelder for de bilene jeg har prøvet av Superb og Octavia, og det samme med VW).

Forskjellen for de bilene jeg har prøvet med el.seter vs vanlige, er at de elektriske kan tiltes opp/ned i frem/bakkant alt avhengig av hvordan en vil sitte. Jeg hever (tilter) sitteputen opp i fremkant, og det gir da en bedre støtte under lårene for min del, enn om jeg bare kunne ha hevet hele sitteputen. Men dette er litt avhengig av lengden på beina over hvor effektivt det er, så dette bør prøves av hver enkelt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har elektrisk justerbart førersete på min 2015 modell. Der justeres også korsryggstøtten elektrisk, og har flere justerimgsmuligheter enn på "vanlige"seter. Det er mulig å justere både dybde og høyde. Sammen med individuell høydejustering av sitteputen foran og bak blir sittestillingen langt bedre enn setene med manuell justering. Gå for elektriske seter hvis du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...