Gå til innhold
einstrom

Tidsur Webasto


Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en 2014 Octavia med webasto og fjernkontroll, men skulle gjeren hatt mulighet til å tisdinstille den og, men finner ikke noe om kupevarmer i menyen. Er det kunforhandler som kan legge inn koder for dette? Eller er det mulig å få det til selv. Noen som vet?  på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/11/2021 den 19.03, einstrom skrev:

Hei!

Har nettopp kjøpt meg en 2014 Octavia med webasto og fjernkontroll, men skulle gjeren hatt mulighet til å tisdinstille den og, men finner ikke noe om kupevarmer i menyen. Er det kunforhandler som kan legge inn koder for dette? Eller er det mulig å få det til selv. Noen som vet?  på forhånd takk!

Hei,

Av erfaring er man nødt til å legge seg rutiner for når du skal bruke bilen for å rett og slett starte webastoen før du skal bruke den.

Har saumfart menyene i min egen bil (Octavia 16') og det finnes ingen instillinger for dette. Bilene leveres som standard med en "T91" fjernkontroll fra webasto.

Eventuelt så skal det teoretisk sett være mulig å montere et betjeningspanel for tidsinnstilling, men dette må du forhøre deg med forhandler eller noen du kjenner som kanskje driver med dette.

Panelet jeg referer til heter Multicontrol, og leveres av webasto: https://www.webasto-comfort.com/no-no/oppvarming/parkeringsvarmerforbil/drivstoffdrevetoppvarming/ (ligger nederst på siden her).

Mulig det også leveres et rimeligere alternativ fra DEFA, men det er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/13/2021 den 13.45, einstrom skrev:

Ja har kjøpt slik tidligigere på en VW. Har snakket med Sulland nå og de sier det skal gå og kode inn tidsur i menyen. Skal dit neste uke å da får jeg høre. 🙂

Ikkesant! Greit om det finnes en fornutfig løsning som ikke koster skjorta 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer også en octavia diesel, og har hørt at webasto kan gå sur og begynne å ryke etc. Er det sånn at den må brukes hele tiden når det er kaldt? Blir bilen kald om den ikke brukes? Er det derfor dere ønsker å få tidsur på den? Er det dyrt/krevende å få det programmert? 

Bruktbilforhandleren vi pratet med mener at mk3 ikke har noen store problemer med verken webasto eller å få varme i bilen om vinteren. Vi bor i nord og blir å ha mye småkjøring i ukedagene,og var litt usikker på om vi skulle ha med eller uten webasto, eller om vi skulle legge mer penger på bordet og kjøpe bensin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webasto kan sote igjen hvis du har mye kortkjøring, da rekker den ikke å bli varm før den stoppes. Jeg kjører 40min til arbeid så har aldri hatt det problemet.
Det viste seg at min hadde tidsur i menyen likevel👍, men man må trykke setup på viftebryteren for og komme inn i menyen. Dette visste ikke verkstedmesteren heller.😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

På det midterste hjulet på viftebryterne, så er det en knapp på nedre halvdel. Det står MENU i min bil - her skal du kommet deg videre til programmering av webasto. Dog ikke noe heftige greier, kan kun sette opp de 3 neste webastostartene hos meg. Kan også veksle mellom ventilasjon og oppvarming. 

Endret av skodajockey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...