Gå til innhold
Steinar 604

Levering nybil


Anbefalte innlegg

På 16.10.2021 den 10.53, Steinar 604 skrev:

Hei 

Har en Skoda superb Iv  under bestilling men  den lar vente på seg , skulle fått bilen i slutten av August 

Fremdeles ingen utlerveringsdato  , er det flere i samme situasjon 

Hei, 

Her er du nok ikke alene. Mange som venter. Dem har problemer med leveranse av halvledere. Vet du om bilen er produsert og venter på deler?

Her for 1 eller 2 uker siden annonserte Skoda at dem stoppet produksjon av nye biler ut året. Da dem skulle konsentrere seg om bilene dem hadde stående som ikke var fullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte ny bil i førsten av August, og har så langt fått forespeilet følgende mulige produksjonsuker, det startet med uke 49 (21), så ble det uke 1 22), så ble det uke 3 (22), så ble det uke 41 (21), og sist jeg snakket med en av selgerne så var det tidligst uke 1 (22), men ikke noe av dette er bekreftet i hverken den ene eller andre retningen. Så alt er uvisst, og dessverre så har nesten ingen selgere fra noen bilmerker i dag en fasit for produksjonsuker, de er i hvert fall i mindre tall.

Men som @Marius også spør deg om @Steinar 604, vet du noe om bilen din er ferdig produsert, eller har du ikke fått noen bekreftet produksjonsuke for bilen din enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei vår bil ble bestilt i Mai, bilen har vært ferdig produsert siden Juli, men den er fremdeles ikke på vei til Norge. Møller har lite eller ingen informasjon. Så vi veit ikke om vi får den i år eller ikke. Dette er en L&K Superb IV . Forhandler sier de vei om bilen er på vei 5 uker før den kommer , pga fabrikken sender info når den er lastet opp for shipping til Norge  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2021 den 10.24, Steinar 604 skrev:

Hei vår bil ble bestilt i Mai, bilen har vært ferdig produsert siden Juli, men den er fremdeles ikke på vei til Norge. Møller har lite eller ingen informasjon. Så vi veit ikke om vi får den i år eller ikke. Dette er en L&K Superb IV . Forhandler sier de vei om bilen er på vei 5 uker før den kommer , pga fabrikken sender info når den er lastet opp for shipping til Norge  

Hei,

Det positive her, er jo at bilen din blir prioritert når dem får halvledere ihvertfall. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 45 000 biler Skoda ikke klarte helt å sluttføre så jeg en plass. Me n fabrikken skal være igang igjen i alle fall. Nedstenginga varte 2 uker. I tillegg til å mangle halvledere har jeg forstått at det er noen utfordringer på transposrtsida fra fabrikken til Norge også. Så det er ikke enkelt å være skodaforhandler om dagen! Fattig trøst at det er problemer også hos andre merker. Jeg venter selv på en Enyaq bestilt i januar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...