Gå til innhold
Larliva

Kupevarmer 2018 mod.


Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny her og trenger litt hjelp :), prøvd å lese om det finnes svar på det jeg spør om i tidligere tråder, men fant ikke noe. Jeg så litt tilbake i tid.

 

Jeg har kjøpt meg en Skoda Superb for litt over en mnd siden. Veldig fornøyd, men det er en ting jeg ikke finner ut av. Har lest i manualen , men finner ikke noe skikkelig svar. Jeg kunne på min gamle Ford stille inn denne varmeren slik at den gikk daglig på samme tidspunkt, veldig praktisk og deilig og komme til varm bil når man skal kjøre på jobb. På Skoda må jeg  stille inn på nytt hver eneste dag. Prøvd både på appen og i bilen. Jeg har stilt den på daglig kl 06.50, men jeg må skru den på hver dag, dette henger ikke på greip for meg, kan også bare ha et tidspunkt samtidig, jeg er vant til å kunne ha på to forskjellige tidspunkt, en om morgenen og en jeg hadde på vei hjem fra fjellet i helgen  og alt dette gikk automatisk uten at jeg måtte inn hver dag å skru på. Noen som vet hva jeg gjør galt ?

Endret av Larliva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min tredje bil på rad med Webasto, men en forhåndsinnstilt oppvarming har jeg fremdeles tilgode og benytte meg av. Men ut i fra instruksjonsboka (for min Octavia 2018), så synes jeg det ser veldig dårlig ut. Jeg er helt enig med deg @Larliva at dette burde være en innstillingsmulighet, og om den finnes, så burde det i det minste være mye bedre forklart enn hva det er. Jeg fant en liten notis på slutten av dette med programmeringen i instruksjonsboka jeg ikke er god nok til å tolke. 

5be096c9789cc_Skjermbilde2018-11-05kl_20_14_49.png.04cccd6b45f453a42573b1f5d53e34a9.png

Om det er noe som kan brukes vet jeg som sagt ikke @Larliva, for jeg klarer ikke helt å forstå ordlyden og dens betydning.

Kan det være det du ser etter?

Er det en innstilling du også har prøvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må gå an? Har satt opp dette på min tre år gamle Tiguan. Der måtte man angi hvilken dag det var første gang jeg satte det opp (tydeligvis ikke synkronisert med klokken i bilen), og da kunne jeg velge hvilke dager og når den skulle starte.

Har ikke testet i Kodiaqen enda, men kan sjekke innstillingene i bilen i morgen tidlig. Har vondt for å tro at dette ikke er mulig - hvertfall den daglige oppvarmingen. 

Hører av meg i morgen tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den. Men det betyr bare at når jeg setter den på den innstillingen må jeg starte på nytt hver dag uansett...men da står den klar ogbder et bare å trykke på on. Snakket med forhandleren  i dag og  fikk vite at det er en sikkerhetsinnstilling at den ikke går automatisk for å spare batteriet. Takk skal du ha  for svar det satte jeg pris på?

Akkurat nå, Frederik skrev:

Dette må gå an? Har satt opp dette på min tre år gamle Tiguan. Der måtte man angi hvilken dag det var første gang jeg satte det opp (tydeligvis ikke synkronisert med klokken i bilen), og da kunne jeg velge hvilke dager og når den skulle starte.

Har ikke testet i Kodiaqen enda, men kan sjekke innstillingene i bilen i morgen tidlig. Har vondt for å tro at dette ikke er mulig - hvertfall den daglige oppvarmingen. 

Hører av meg i morgen tidlig. 

Håpet du har rett jeg fikk det ikke til og forhandleren fortalte meg at det ikke gikk noe jeg syntes var rart.  ..hver gang jeg prøver skrur den seg av når den er ferdig og må skru på igjen dagen etter. Utrolig tungvint.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎05‎.‎11‎.‎2018 den 21.58, Kodiaq6011 skrev:

Hold inne meny knappen på klimaanlegget med tenning på så får du opp meny på skjermen. Se etter webasto logo nede på skjermen. Der kan du legge inn ønsket innstilling på webasto. 

takk jeg har egen meny for webasto og har lagt inn innstillinger, men den går ikke automatisk, setter jeg den på daglig, må jeg inn daglig å skru den på :) jeg vil at den skal gå hver dag midt i uka uten at jeg må inn å skru den på :) når jeg skrur den på lyser den grønt, men dagen etter er den mørk og skrur seg ikke på :)

På ‎05‎.‎11‎.‎2018 den 21.58, Kodiaq6011 skrev:

Hold inne meny knappen på klimaanlegget med tenning på så får du opp meny på skjermen. Se etter webasto logo nede på skjermen. Der kan du legge inn ønsket innstilling på webasto. 

 

9 timer siden, Frederik skrev:

Sjekket litt mer i appen, og det er det mulig å velge daglig. Rullet bare ikke langt nok i går. Antar det er tilsvarende valg i bilen. 

 

D5335C81-4F0C-41F6-9C43-6E9A8E6A7F94.png

Denne bruker jeg og har satt på daglig kl 06:50 men jeg må  inn hver dag og sku den på :) den går ikke automatisk daglig . Når jeg går inn på på appen dagen etter så står den av :)  den burde stå på aktivert hele tiden slik at den går daglig slik jeg ønsker. Ikke bare det, du ser du har tre valg, jeg kan heller ikke ha flere valg samtidig. La oss si at den skal gå daglig (ukedager) og stille den inn søndager når jeg skal hjem fra fjellet. Det burde gå an uten at jeg må inn og huske og aktivere det hver gang. Når funksjonen daglig ligger inne synes jeg det er rart at jeg må inn for å aktivere den hver dag. Da er jo vitsen med daglig borte. Lurer på om det er noe galt med min app, men er akkurat det samme når jeg gjør dette fra innstillinger i bilden .

 

 

 

Tusen takk for hjelpen, setter pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke noen oppdateringer på appen? 

Nå har ikke jeg slik app på bilen min, men det jeg tenkte på, du må ikke være tilkoblet internett på telefonen for at det skal fungere? Bare litt synsing fra min side. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎11‎.‎2018 den 17.30, Kodiaq6011 skrev:

Bare legg inn et tidspunkt. Så vil den starte automatisk hverdag. 

jeg har gjort det hundre ganger men den skrur seg av hver dag :) har tatt kontakt med forhandler som sier at det er slik den virker, noe jeg bare synes var veldig rart, jeg har mye duppedingser og apper jeg bruker og dette var ett tilbakesteg synes nå jeg. . Jeg har virkelig prøvd alle varianter, både i bil og på app. Men den må skrues på hver dag. Så gitt opp. Bilen er jo utmerket ellers så får leve med dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...