Gå til innhold
Stardustsilver

Kartoppdatering Amundsen MIB3


Anbefalte innlegg

Hei

Har noen utført kart oppdatering på bil med MIB3 ?

Står at oppdateringen skal utføres fra USB minnepinne fra fremre usb port, og at den skal stå i under kjøring til oppdatering er fullført. Vet noen om dette da starter automatisk,  og hvor lang tid det tar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stardustsilver skrev (På 5.1.2022 den 17.28):

Hei

Har noen utført kart oppdatering på bil med MIB3 ?

Står at oppdateringen skal utføres fra USB minnepinne fra fremre usb port, og at den skal stå i under kjøring til oppdatering er fullført. Vet noen om dette da starter automatisk,  og hvor lang tid det tar? 

Hei,

MIB3 skal i utgangspunktet oppdatere seg automatisk over the air. Om den ikke har gjort dette, kan det væer du må inn å få oppdatert software.
Jeg har pr.dags dato ikke oppdatert MIB3 (Columbus) i min Superb. Men, hele prosessen skal skje automatisk når du plugger inn minnepinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius skrev (På 1/5/2022 den 17.46):

Hei,

MIB3 skal i utgangspunktet oppdatere seg automatisk over the air. Om den ikke har gjort dette, kan det væer du må inn å få oppdatert software.
Jeg har pr.dags dato ikke oppdatert MIB3 (Columbus) i min Superb. Men, hele prosessen skal skje automatisk når du plugger inn minnepinnen.

Det var det jeg også trodde, men kun mindre oppdateringer har kommet der, er vel 3 på et år, men ingenting på kart. Og når jeg leser inne på https://updateportal.skoda-auto.com/ så ser det ut som kart må oppdateres som tidligere, men nå med USB. Har kjøpt minnepinne med USB C nå, laster ned kart oppdatering,  får prøve under kjøring i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stardustsilver skrev (På 5.1.2022 den 19.02):

Det var det jeg også trodde, men kun mindre oppdateringer har kommet der, er vel 3 på et år, men ingenting på kart. Og når jeg leser inne på https://updateportal.skoda-auto.com/ så ser det ut som kart må oppdateres som tidligere, men nå med USB. Har kjøpt minnepinne med USB C nå, laster ned kart oppdatering,  får prøve under kjøring i morgen.

Kom gjerne med tilbakemelding på hvordan det gikk :)
Kjører fortsatt med November 2020 kart i bilen. Kunne tenkt meg en oppdatering.
Men, har lest på skodacommunity.de at om man ikke får oppdatert kartene automatisk over the air, så er det noe som henger og bilen min inn på software oppgradering...
Det har jeg ikke fått surret meg til enda... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har jeg holdt på i mange uker for å få til denne oppdateringen, og det fungerer ikke. Oppskriften på Skoda update portalen fungerer ikke for USB oppdatering. Jeg har også lest meg opp på emnet i forskjellige forum på Skoda og VW i Europa, og det ser ut til å være utfordrende å få oppdatert kart i en bil med Mib3. I teorien skal kart oppdateres online når du har aktive tjenester for dette og de er aktivert i bilen. Jeg har kartversjon 20.10 på Amundsen, og ser feil og mangler på flere kjørte strekninger daglig. Har noen andre fått til online oppdatering på Mib3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stardustsilver skrev (På 2/11/2022 den 14.30):

Nå har jeg holdt på i mange uker for å få til denne oppdateringen, og det fungerer ikke. Oppskriften på Skoda update portalen fungerer ikke for USB oppdatering. Jeg har også lest meg opp på emnet i forskjellige forum på Skoda og VW i Europa, og det ser ut til å være utfordrende å få oppdatert kart i en bil med Mib3. I teorien skal kart oppdateres online når du har aktive tjenester for dette og de er aktivert i bilen. Jeg har kartversjon 20.10 på Amundsen, og ser feil og mangler på flere kjørte strekninger daglig. Har noen andre fått til online oppdatering på Mib3?

Jeg har endelig fått surret meg til å bestille time hos forhandler. Skal inn førstkommende mandag. Da blir det helt sikkert en løsning på det, for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har ikke funnet noen løsning på kartoppdateringen i min bil enda. Står på versjon 20.10 som vel betyr okt 2020. Men i dag kom jeg over denne tråden: https://www.briskoda.net/forums/topic/501618-sorry-yet-another-mapping-database-update-question/?do=findComment&comment=5629998

Bilen min har hoved sw 0270.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stardustsilver skrev (På 3/31/2022 den 18.29):

Har ikke funnet noen løsning på kartoppdateringen i min bil enda. Står på versjon 20.10 som vel betyr okt 2020. Men i dag kom jeg over denne tråden: https://www.briskoda.net/forums/topic/501618-sorry-yet-another-mapping-database-update-question/?do=findComment&comment=5629998

Bilen min har hoved sw 0270.

Hei,

Min superb -21 med Columbus, skal inn til tirsdag og få denne oppdateringen :) jeg har også 20.10 som kartverk. D.v.s oktober 2020.

Satser på at det blir bra 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stardustsilver skrev (På 4.4.2022 den 15.34):

Snakket med Møller i dag, og de tar inn bilen for oppdatering i slutten av uka. De oppgraderte ikke bilen prevantivt etter beskjed fra fabrikken. Dette ble kun utført hvis kunde klagde på saker relatert til slike problemer.

Da fikk jeg bilen igjen i går, med oppdatert software versjon på multimedia anlegget. Fortsatt gammel kartversjon.
Men, når jeg var ferdig på jobb i natt, og kjørte hjemmover, så sjekket jeg versjonen igjen. Da stod det 22.01 på kartversjonen. 
Så, da har jeg endelig fått oppdaterte kart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius skrev (På 4/7/2022 den 13.13):

Da fikk jeg bilen igjen i går, med oppdatert software versjon på multimedia anlegget. Fortsatt gammel kartversjon.
Men, når jeg var ferdig på jobb i natt, og kjørte hjemmover, så sjekket jeg versjonen igjen. Da stod det 22.01 på kartversjonen. 
Så, da har jeg endelig fått oppdaterte kart :) 

Min ble oppdatert til hovedversjon 0304 i dag, hadde samme kartversjon når jeg hentet bilen, men 2 timer senere var denne på ver 21.7 (Amundsen). Så det er tydelig at det er noen biler der ute som bør be om oppdatering av sw på bilene sine hvis de har Mib3.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Stardustsilver skrev (På 4/27/2022 den 15.34):

Bilen fungerer nå fint med oppdateringer online fortløpende, har nå hatt 3 oppdateringer på navigasjonen uten å måte gjøre noe som helst. Er nå på ver 22.3.

Hei! 

Endte selv opp med 22.3 i går til morran. Ikke noen utfordringer der 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...