Gå til innhold
tomskoda

DSG feilmld.- microbryter som fusker


Anbefalte innlegg

Får til stadighet en feilmld som sier  " sett gir i P og sett bilen på verksted e.l"  Er visstnok baare å kjøre videre og det gjør jeg uten problem. Er visstnok et kjent problem pga en microbryter. Jeg spørr derfor " noen eksperter" - siden det er bare å kjøre å ignorere feil mld. - hvilken praktisk funksjon har denne microbryter  egentlig og å er det mulig å fjerne denne feilmld og gå utenom denne  microbryter via en datamaskin ? slik at den blir borte for alltid eller MÅ denne microbryter være der for et eller annet ? Å sette den på verksted bare for en enkel feilmld som kan oversees er waste of money eller hva ??   Noen kommentarer ønskes eller andre tips !!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av egen erfaring har jeg også denne feilmeldingen på min bil. Den er ikke noe annet en et irritasjonsmoment som dukker opp fra tid til annen.

Mikrobryterens funksjon, så vidt jeg har forstått, er at den på sett og vis skal fortelle bilen/girkassa hvilken posisjon den står i (Drive, revers osv). Men at denne ikke fungerer optimalt på noen biler, og dermed kommer feilmeldingen opp av og til. Det er vertfall det den gjør hos meg, vet ikke hvor ofte du opplever å ha denne.

For den del har jeg ikke forsket så mye på om det er mulig å omgås denne, siden feilemeldingen kommer så sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...