Gå til innhold
RS-Kim

Dashbord uten lys


Anbefalte innlegg

Idag skulle kjerringa ut med bilen, å blien startet fint men instrumentene i dashbordet er helt dødt?? 🤔 Jeg prøve å skru av å på tenning å da kommer d lys i alt, å varsel lamper tenner å. Sluker, starter bilen, å etter 2sekunder så slukker da alt igjen, turteller funker ikke å ikke tank måler osv.. Selve "computer skjermen" er helt svart selvom jeg får lys i instrumenter.. Hva kan dette være?? 🙄 Setter utrolig pris på all hjelp! Jeg har prøvd å bytte sikring nr 6, jeg har prøvd å ta av batteri å på igjen, jeg har også prøvd å sette en 7.5a sikring i nr6 istede for 5a.. Ingenting gjør at dette vil funke mer enn ish 2sek etter start? Bilen er en 07mod mk2 Skoda octavia 2.0tdi VRS.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg skal si det med sikkerhet, kan det virke som at noe i instrumentet ditt har sluttet å fungere.

Vis ikke kan jeg tenke meg til at det er ledningsbrudd en plass. At du på sett og vis har en "tilførsel" som skal ta over når bilen starter dersom det fungerer ellers.

Men, det blir ren gjetting fra min side😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, takk for svar. Jeg har idag lest av feilkoder, å d viser seg at d er en overspenning på gang her.. Om d er batteriet eller om d er spenningsregualtoren som lager trøbbel fra dynamo må jeg jo få målt å sjekket.. Ett en del søking på nett har jeg også kommet over at folk har fått samme symptomer ved bytte av batteri(noe jeg gjorde i desember) å at d enten er noe galt med batteri eller No slikt.. Jeg må bare få tak i voltmeteret mitt som er på utlån selvfølgelig når jeg faktisk trenger d som mest selv 🙄 men jeg skal holde tråden oppdatert på hva jeg finner ut 👍 feilkode var forøvrig 00447 å 00532. 

IMG_20220224_135628.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det skulle da bare mangle!

Se der ja. Har som sagt ikke veldig god kjennskap til dette, men var greit du fikk tatt et lite feilsøk av det ;) Når du skiftet batteri, skifta du dette selv? Har hørt at om batteriet skal byttes på disse, så må det "kodes" inn, kanskje det er det som lager krøll?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteri har funket helt fint siden desember til nå.. Men d hele løste seg når jeg fant ut at batteriet til biltema var synderen... D ga bla overspenning til bilen.. Så jeg kikket jo seff på dette første dagen, å perlen som indikerer om batteri er bra, eller trenger lading El ødelagt var da svart som sier at d trenger lading, men dette sto å ladet i 8t uten noe endring... Denne ble ikke grønn før jeg flyttet på batteriet når jeg satte i d gamle.. 🤔 Men, jeg prøvde å bytte dette hos biltema, å de kjørte test på batteriet, å mente d var ingen feil.. Men noe må d jo være da d plutselig ga overspenning, jeg målte dynamo å laderele uten å finne No feil.. At dette må kodes inn er jo litt merkelig? Dæjeg ville jo trodd at denne feilen da burde kommet for mange mnd siden? Bilen er i bruk vær eneste dag, å d var aldri noen problemer før denne dagen.. Batteriet har sikkert tilbrakt rundt 5000km i bilen siden 3. Desember.. 😳 Tusen trakk for svar.. Men d hele løste seg når jeg byttet batteri, å fikk slettet feilkoder ❤️👍 virker som instrument å kjørekomputer satte seg i nødmodus for å ikke ta skade av overspenning en.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...