Gå til innhold
Fredrikto

Elektrisk bakluke


Anbefalte innlegg

Hei! Har en octavia 2015 der det virker som at den elektriske bagasjelukemotoren skralter. Den vil ikke åpne seg normalt med nøkkel eller knapp og sliter også nårnjwg manuelt åpner bak. Stopper med en gang Og piper. Mener det er 3 raske pip. Noen som har vært borte i dette og hva løsningen ble? Pris for å fikse på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrikto skrev (På 3/3/2022 den 21.35):

Hei! Har en octavia 2015 der det virker som at den elektriske bagasjelukemotoren skralter. Den vil ikke åpne seg normalt med nøkkel eller knapp og sliter også nårnjwg manuelt åpner bak. Stopper med en gang Og piper. Mener det er 3 raske pip. Noen som har vært borte i dette og hva løsningen ble? Pris for å fikse på verksted?

Hei,

Det betyr ofte at det er for tungt å åpne luken. Sannsynligvis er den ene motoren defekt. Du kan prøve med å huke disse av luken, og åpne og lukke den. Da ser du 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg byttet nylig begge elektriske baklukemotorer på min 2014 Octavia. Kjøpte bilen med defekt elektrisk bakluke, den hadde de samme 3 pipene som du beskriver. Mener selger oppga at han hadde fått pris på 10 000,- for å fikse dette hos Møller. Om dette stemmer vet jeg ikke sikkert. Det er ganske enkelt å fikse selv, men fortsatt litt dyrt. Jeg fant ikke dette på noen norske sider, så jeg endte opp med å kjøpe disse fra Ebay https://www.ebay.com/itm/233885535055. Ved installasjon prøvde jeg å bytte kun en, for å se om det kun var en av motorene som var defekt, men endte opp med å måtte bytte begge.

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...