Gå til innhold
Killroy555

Girkasse nødmodus


Anbefalte innlegg

Jeg har 2018 modell 7 trinns DSG og 150 HK. På fredag fikk jeg plutselig melding "Girkasse i nødmodus, ingen revers" mens jeg hadde kjørt 6 mil med tilhenger med lass. Slo av motoren og ventet noen minutter, startet bilen og kjørte en par kilometer før alarmen kom på nytt. Fikk en annen til å overta hengeren frem til bestemmelsesstedet.

På lørdag kjørte jeg samme lasset hjem igjen rundt 6 mil, og kjørte rolig i S-modus for at girkassen ikke skulle jobbe så tungt. Ingen feilmelding. Noen som har en ide om årsak, skulle på langtur i påsken med tilhenger, men er redd vi ikke tar sjansen på det.

Skodagirkasse.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Killroy555 skrev (På 4/10/2022 den 12.30):

Jeg har 2018 modell 7 trinns DSG og 150 HK. På fredag fikk jeg plutselig melding "Girkasse i nødmodus, ingen revers" mens jeg hadde kjørt 6 mil med tilhenger med lass. Slo av motoren og ventet noen minutter, startet bilen og kjørte en par kilometer før alarmen kom på nytt. Fikk en annen til å overta hengeren frem til bestemmelsesstedet.

På lørdag kjørte jeg samme lasset hjem igjen rundt 6 mil, og kjørte rolig i S-modus for at girkassen ikke skulle jobbe så tungt. Ingen feilmelding. Noen som har en ide om årsak, skulle på langtur i påsken med tilhenger, men er redd vi ikke tar sjansen på det.

Skodagirkasse.jpg

Hei,

Dette er ikke noe moro. Ser du skriver du har 7-trinns kasse. På 2018 modell. Da har du 4x4 også. Med andre ord, om jeg husker riktig så har du tørr kasse. Veldig usikker på hva dette er. Men, kan høres ut som den kanskje har gått varm? Jeg ville kontaktet forhandler, da det er vel fortsatt garanti på denne. Om den har passer 100k km. Så har du reklamasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en 4x4, men den har bare godt 59.000 km, så garantien skal vare enda. Hvis jeg må levere den inn på verkstedet i morgen mandag for sjekk, er det da normalt med en lånebil ? Spør da planen var å dra på påskeferie i morgen, noe som krever bil. Som du skjønner laget dette litt kluss i regnskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Killroy555 skrev (På 4/10/2022 den 17.36):

Ja, det er en 4x4, men den har bare godt 59.000 km, så garantien skal vare enda. Hvis jeg må levere den inn på verkstedet i morgen mandag for sjekk, er det da normalt med en lånebil ? Spør da planen var å dra på påskeferie i morgen, noe som krever bil. Som du skjønner laget dette litt kluss i regnskapet...

Mja, tviler på at du får time så fort. Men, du må bare ringe dem og snakke. Det er så stor forskjell på avd. Til avd.. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Killroy555 skrev (På 10.4.2022 den 12.30):

Jeg har 2018 modell 7 trinns DSG og 150 HK. På fredag fikk jeg plutselig melding "Girkasse i nødmodus, ingen revers" mens jeg hadde kjørt 6 mil med tilhenger med lass. Slo av motoren og ventet noen minutter, startet bilen og kjørte en par kilometer før alarmen kom på nytt. Fikk en annen til å overta hengeren frem til bestemmelsesstedet.

På lørdag kjørte jeg samme lasset hjem igjen rundt 6 mil, og kjørte rolig i S-modus for at girkassen ikke skulle jobbe så tungt. Ingen feilmelding. Noen som har en ide om årsak, skulle på langtur i påsken med tilhenger, men er redd vi ikke tar sjansen på det.

Skodagirkasse.jpg

Hei, har fått lignede melding på min også. Fikk du forklaring på verksted hva det var ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...