Gå til innhold
Heyyeh

Selge bensin-Kodiaq


Anbefalte innlegg

Hei hå.

Etter litt over gode tre år med Kodiaq er det snart en Enyaq på plass, og jeg har ikke bruk for begge.

Jeg har fulgt litt med på Finn de siste ukene og av de få bensin-Kodiaq som ligger der så er ingen blitt solgt. En ser ut som den ble lagt ut i november, så de neste i mars og nyere.

Noen som vet hvordan dette markedet er for tiden? Med tidenes drivstoffpriser og et voksende bruktmarked for elbiler så er jeg litt betenkt. Har fått et tilbud fra forhandler, rundt hva jeg forventet (ca. 65% av hva jeg betalte som ny). Vet jeg kan få mer privat, men det er jo kjedelig å sitte på den fire måneder senere og måtte sette ned prisen flere ganger. Frister litt å ta tapet og være ferdig med det. Ev. spørre flere om tilbud for å se om det er noe å hente der. Nettbil er jo mulig. Kom også over Rebil. Ikke at jeg forventer de enorme forskjellene mellom forhandlerene som vel henter priser fra samme database, men kan jo være noen tusinger å hente.

Hadde det ikke vært for elbilboomen så ville jeg ikke vært så bekymret, men den er jo her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg solgte akkurat en 2017 mod Style, 150hk bensin med forhjulstrekk.

Fikk ca 60% av det jeg kjøpte den ny for. Solgte via forhandler. Hadde ute selv først, men ingen respons på 3 mnd. Tok forhandler ca 1.5 mnd å selge den. Er i grunn veldig fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roborock skrev (På 19.7.2022 den 23.09):

Jeg solgte akkurat en 2017 mod Style, 150hk bensin med forhjulstrekk.

Fikk ca 60% av det jeg kjøpte den ny for. Solgte via forhandler. Hadde ute selv først, men ingen respons på 3 mnd. Tok forhandler ca 1.5 mnd å selge den. Er i grunn veldig fornøyd. 

Tror jeg har slått fra meg å selge privat. Ønsker ikke å måtte sitte på den i mange måneder.

Løsningen blir nok å spørre diverse forhandlere og velge en av de.

Men jeg er overrasket over at du fikk 60% av nybilpris for din. 150hk TSI er ikke så veldig attraktive ut fra hvor lenge de ligger ute. En 2017-modell kan være 5-6 år gammel, og da høres 60% til forhandler ut som en veldig god pris. Det er ikke så langt fra jeg fikk tilbud om på en 2-3 år nyere bil. Spurte du flere forhandlere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...