Gå til innhold
Kurt skjold

Elektrisk bakluke på karoq 2018 modell.


Anbefalte innlegg

Jeg har en karoq 2018 modell, er veldig fornøyd med bilen men nå har det oppstått en del feil på bilen. Først var det diesel lokk som ikke åpnet seg, det koster 2000 hos Skoda Bergen. Og nå har den elektriske bakluke sluttet å virke. Når man trykker på alle måter å åpne den på så pipper den 3 ganger og bare så vidt åpner seg.har fått et service tilbud fra Skoda Bergen på begge tingene og det koster ca 20000. Er det noen som har vært borti disse tingene og vet om det går Ann å skifte selv , billigere og hvor kan man få tak i deler ??? Og en annen ting, jeg har alle førerassistanse men blindsone sensor har sluttet og virke. Den er aktiv men gir ikke signal på at noen er i bilndsonen. Håper det er noen som vet noe om disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, prøver og ser. Kan gi lyd om det går.

Nett, sjekket men det virker som selve demperne er ødelagt. Jeg må åpne og lukke manuelt.så da blir som om noen vet hvor det går Ann å få kjøpt elektriske bakluke dempere til karoq 2018 2.0 (150hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvorfor tar du ikke bilen inn på Møller og ber de fikse det? Om du har 2018 modell så er du fremdeles innenfor nybilgarantien på 5 år.

Jeg tok alt av feil på garanti på min Octavia da den hadde garanti. Du må jo bare gjøre det fremfor å ordne og styre med dette på egen hånd.

Jeg fikk forøvrig byttet den ene motordemperen på min bakluke på garanti. Helt vanlig at disse ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for respons. Jeg har ikke garanti på min da den har passert over 100000 . Og jeg gidder ikke å betale Skoda Bergen 20000 for å skifte 2 dempere til bakluken . Når man kan bestille orginal deler til 4/5000 inkl frakt og skifte de selv. Ellers har jeg alltid tatt alle servicer på Skoda Bergen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner. Tenkte ikke på at den kunne ha passert 100 k skal jeg være ærlig.

I mitt tilfelle så køddet bakluka enormt, men det viste seg å kun være den ene som hadde problemer. Er du sikker på at du behøver å bytte begge altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis tilgang til en slik OBD2 plugg du kan koble til og sjekke loggen på bilen? Tipper det står der hvilken side som feiler, eller om det kanskje er begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dessverre har jeg ikke tilgang til det. Jeg pleier bare å bestille time og betale. Men siden det mest sannsynlig er en eller begge demperne og det går Ann å skifte de selv. Så bruker jeg ikke så mye penger på det . Har googlet litt og funnet noen sider fra Sverige og Tyskland men venter på svar om det er de rette. Men jeg skal gå innom en Skoda forhandler å få de til å ta en diagnose på bilen. Og et annet spm jeg har blindsone sensor og den står som aktiv i innstillinger i display. Men den gir ingen signal når noen er i min bilndsone , bare baler på seg nå som garanti er gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner til det. Er fader ikke billig å reparere disse bilene heller og jeg synes feilene bare rauser på etterhvert. Og Møller er latterlig dyre å bruke også.

Har faktisk tatt alle oljeskift selv etter at garantien på min 2015 Octavia gikk ut. Ihvertfall så lenge Møller skal ha uhyrlige 3500,- ish for et enkelt oljeskift, som jeg synes er latterlig dyrt i mine øyne.

Om du bor i Vestfold så kan jeg hjelpe deg å sjekke med min OBD2 leser. Bare å sende PM.

Endret av Greco
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂 ja helt sant, vi måtte ta hovedservice på bilen nå i juni og Skoda Kokstad skulle ha 14000 for girolje og noen annen olje osv  jeg ringte NAF Bergen og fikk samme service for 9950 ved at jeg meldte meg inn i NAF . Jeg bor dessverre utenfor Bergen vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...