Gå til innhold
Holm

Problemer med handsfree/Bluetooth- Kodiaq Sportline 2021


Anbefalte innlegg

Hei, siden slutten av april har jeg slitt med at handsfree kobler ut mens jeg kjører, Bluetooth kobler seg ut. Jeg og kona har like telefoner og begge har samme problem. Bruker normalt trådløs tilkobling til AndroidAuto. 

Har vært i kontakt med Samsung men uten resultater, har slettet tilkobling og paret på nytt. Fabrikkinstilt infotainment i bilen og mobilen. 

Noen som har samme problem og har noen tips eller svar?

/Andreas 

20230523_063612.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holm skrev (13 timer siden):

Hei, siden slutten av april har jeg slitt med at handsfree kobler ut mens jeg kjører, Bluetooth kobler seg ut. Jeg og kona har like telefoner og begge har samme problem. Bruker normalt trådløs tilkobling til AndroidAuto. 

Har vært i kontakt med Samsung men uten resultater, har slettet tilkobling og paret på nytt. Fabrikkinstilt infotainment i bilen og mobilen. 

Noen som har samme problem og har noen tips eller svar?

/Andreas 

20230523_063612.jpg

Hei!

Dette er jo et veldig kjedelig problem.
Veldig vanskelig å si om det er bilen eller telefonene deres som er problemet, da dere har like telefoner.
Jeg opplevde vel samme problemet med en Superb -21 modell og samsung telefon. 
Hva som løste det, er jeg usikker på. Da det var oppdateringer i bilen og telefonen om hverandre.

Opplever du/dere andre problemer med anlegget i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius skrev (Akkurat nå):

Hei!

Dette er jo et veldig kjedelig problem.
Veldig vanskelig å si om det er bilen eller telefonene deres som er problemet, da dere har like telefoner.
Jeg opplevde vel samme problemet med en Superb -21 modell og samsung telefon. 
Hva som løste det, er jeg usikker på. Da det var oppdateringer i bilen og telefonen om hverandre.

Opplever du/dere andre problemer med anlegget i bilen?

Hei,

Nei, ikke hatt problemer ellers.

Sjeldengang har det ikke vært lyd i anlegget men med en restart så ordner det seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holm skrev (5 minutter siden):

Hei,

Nei, ikke hatt problemer ellers.

Sjeldengang har det ikke vært lyd i anlegget men med en restart så ordner det seg.

hm, hvis du går inn på meny -> bil -> innstillinger -> Systeminformasjon tror jeg det er, har du nyeste kartverk osv der? Kunne du tatt bildet av informasjonen du får opp?

For på min, så slet jeg med at den ikke oppdaterte seg selv, var hos forhandler fikk oppdatert software versjonen der. Mins å huske at problemet løste seg etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende problem med min forrige Superb og Samsung, og det skjedde etter en større oppdatering på mobilen, og da måtte bilen også oppdateres. Utfordringen var til å begynne med at oppdateringene er oftere til mobilene, så der kan bilene bli litt «hengende» etter.
Men som sagt, en tur til merkeverkstedet for en software oppdatering ordnet det hele for min del, så får vi håpe at det kun er det for dere også @Holm

Nå mener jeg på ingen måte at det ene er bedre enn det andre, men etter at jeg fikk iPhone av arb.giver så har det ikke vært en eneste utfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius skrev (8 minutter siden):

hm, hvis du går inn på meny -> bil -> innstillinger -> Systeminformasjon tror jeg det er, har du nyeste kartverk osv der? Kunne du tatt bildet av informasjonen du får opp?

For på min, så slet jeg med at den ikke oppdaterte seg selv, var hos forhandler fikk oppdatert software versjonen der. Mins å huske at problemet løste seg etter det.

 

16851736858634873821935355165379.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superb lll skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke flere forslag eller kunnskap om dette @Marius, men den nederste linja på det siste bildet @Holm la inn her.

Betyr det at det skal oppdateres?

Synes at den ordlyden betyr det, men det er kun et spørsmål

 

Skjermbilde 2023-05-27 kl. 19.23.53.jpeg

Hei, 

Der trykker du for å komme videre for å kunne se lm du kan oppdatere. Ligger ikke tilgjengelig noen oppdatering.

Har i dag prøvekjørt en BMW x5 2021 mod. Koblet mobilen opp på lik måte med AndroidAuto og da datt ikke mobilen ut en gang løpet av flere timer og flere samtaler i bilen.

Tror det er en mismatch eller feil med siste oppdatering i bilen eller at programvaren i bilen nå ikke takler den nyeste android oppdateringen. Fant et forum i England tror jeg det var og der var det flere som opplevde det samme problemet med tilsvarende telefoner.

Tenker jeg tar kontakt med Møller Bil Forus på tirsdag og forklarer problemet og ber om at programvaren slettes og installeres på nytt.

Håper det kan løse problemet🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holm skrev (5 timer siden):

Hei, 

Der trykker du for å komme videre for å kunne se lm du kan oppdatere. Ligger ikke tilgjengelig noen oppdatering.

Har i dag prøvekjørt en BMW x5 2021 mod. Koblet mobilen opp på lik måte med AndroidAuto og da datt ikke mobilen ut en gang løpet av flere timer og flere samtaler i bilen.

Tror det er en mismatch eller feil med siste oppdatering i bilen eller at programvaren i bilen nå ikke takler den nyeste android oppdateringen. Fant et forum i England tror jeg det var og der var det flere som opplevde det samme problemet med tilsvarende telefoner.

Tenker jeg tar kontakt med Møller Bil Forus på tirsdag og forklarer problemet og ber om at programvaren slettes og installeres på nytt.

Håper det kan løse problemet🤞

Ta kontakt med forhandler som du sier, be om oppdatering til siste software på enheten din. Så ser du hva som skjer.
Jeg har en Samsung S21. hatt et par år nå. Opplever ikke disse problemene som du gjør.
Det er da med en Superb -21 L&K modell d.v.s med hovedenhet Columbus. Ser ut som du har Amundsen, når jeg ser på bildene dine. Usikker på om det har noen betydning.

@Superb lll Nederste linjen på bildet hans, er bare en ny meny, som viser om det er noen oppdateringer eller ikke.
Jeg har aldri funnet noe der. verken på Octaviaen jeg hadde eller Superb'en jeg har nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...