Gå til innhold
Magnar77

Hvilken farge på Superb?


Fargevalg Superb III  

13 stemmer

  1. 1. Hvis du måtte velge mellom disse to, hvilken?

    • Lava Blue Metallic
      5
    • Black Magic Pearlescent
      8
  2. 2. Ville du i det hele tatt valgt en av de to ovenfor?

    • Ja
      6
    • Nei
      7


Anbefalte innlegg

Fadern' skal ha seg ny Superb og blir da 3'ern. Vi er gjennomført uenige om fargevalg!! 

Han mener Lava Blue Metallic er det ene rette, men den kan jeg ikke forstå. Selv synes jeg store biler gjør seg i svart, og da ville jeg absolutt valgt Black Magic Pearlescent.

Her finnes det vel like mange svar som folk, men jeg lytter øre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare her i huset så er det 4 personer, og vi har tre forskjellige synspunkter.

  • Fruen vil ha Lava Blue Metallic
  • Tenåringene vil ha Moon White Metallic
  • Jeg vil Business/Quartz grey Metallic

For øyeblikket så er det tenåringene i samarbeid med fruen som har avgjort fargevalget på vår nåværende Superb 2016 modell og den er Moon White Metallic.

 

Men jeg vurderer sterkt å bytte den inn til fordel for en annen versjon, og da blir det en av de gråfargene jeg har nevnt her. Mets sannsynlig Business Grey, da jeg i utg.pkt synes det er litt for mye ‹‹grønn-skjær›› i Quartz Grey Metallic, men jeg vil gjerne se dem ved siden av hverandre før jeg tar en avgjørelse på det.

 

Når det gjelder ditt konkrete spørsmål, så er jeg ikke enig med noen av dere ;) 

Lava Blue er stilig, men det tror jeg er en slik ‹‹mote farge›› som ikke holder innbytte verdien oppe og er mest sannsynlig en farge jeg på sikt vil gå litt lei av, uten at jeg har fasiten på det selvfølgelig.

Black Magic Pearl Effect som den heter i brosjyren jeg har her, så synes jeg at de fleste linjene i bilen blir borte, og da blir bilen fort litt tradisjonell og kjedelig etter min mening. Superb synes jeg har veldig fine designede skarpe linjer og form, men den sorte mørke fargen vil på en måte ‹‹kamuflere›› det bort.

Det er selvfølgelig også bare min personlige mening, + at en må være veldig glad i å vaske bil om en skal holde en sort bil pen og rem, for absolutt alt av støv, pollen og møkk generellt synes utrolig fort på en sort bil.

Det gjør det også på den hvite vi har, og det overrasket meg veldig. Den er hvit etter vi har vasket den, og etter noen turer så ser en at den blir ‹‹gulere›› på sidene og alt annet synes jo også utrolig fort på den bilen. Insektsflekker, steinsprut, asfaltflekker etc, så hvit er det etter min mening overraskende mye jobb med.

 

Her er forøvrig et bilde av vår bil :) 

20160518_113820.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Selv så har jeg bestilt ny L&K som jeg får om 14 dager som er rød. Corrida Red.

Jeg synes bilen er utrolig fin i rød og at linjene kommer godt frem.

Dessuten synes jeg den norske bilparken er ganske kjedelig i fargevalget. Det går mest i sort og hvitt, samt alle gråtonene mellom.

Godt fargevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig en stor fan av svart selv og er veldig enig at store biler bør være svart. Men med stor bil tenker jeg på Mercedes GL, Toyota Land Cruiser og liknende :)

Ellers er det selvfølgelig andre biler som også kler svart. Kan si meg enig med @Superb lll at Superb har mange skarpe fine linjer som burde synes, er linjene som gjør at Superb ser moderne og ny ut synes jeg.

Men av de to fargene ville jeg valgt blå ja :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var litt sånn at hvite biler mot alles forståelse faktisk er lette å holde ren..

Hvit er absolutt flott farge på Superben også! ser edet på bildet ditt Superb III. Men er ikke alle Superber hvit? :)

En av de mørkere grå kunne også gått kanskje ja.

Desverre er det ikke jeg som skal velge farge til nybil, blir kanskje en annen gang... :)

ja, @Espen, det er ikke mye variasjon nå til dags egentlig. Var mer farger før, spesielt rød også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett Lava blue, og det er absolutt en flott farge, men ikke en farge jeg hadde valgt! Så over til black perl! Jeg elsker svarte biler, men det mister enormt med detaljer, dem er "møkkete" etter 50 meter på asfaltvei (har en svart Volvo) og har forrige bilen var en svart BMW.. ja,  jeg vasker ofte, men hjelper lite...

Superb III never business grey og quartz grey, jeg vurderte også melllom disse da jeg skulle bestille meg ny, og var veldig bestemt på quartz grey da jeg så den i katalogen, men var heldig og fikk se dem ve siden av hverandre hos forhandler, og da falt valget plutselig lett på Business grey!  Veldig fin farge, og min første tanke når jeg så quartz grey var :pensjonist??? Trenger ikke si mer om den!

Over til hvit er jeg delvis uenig med Superb III...  synes den er lett å holde ren sommertid, høst/ vinter med slaps er mareritt...  Men sommer synes jeg det skal  mye til attt den ser møkkete ut (bortsett fra ved regn selvsagt)... vasker jo uansett bilen minst en gang i uka. Asfalt flekk problemet er ikke rart dersom bilen er godt beskyttet med en god voks/forsegling :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Salcin skrev:

 

Over til hvit er jeg delvis uenig med Superb III...  synes den er lett å holde ren sommertid, høst/ vinter med slaps er mareritt...  Men sommer synes jeg det skal  mye til attt den ser møkkete ut (bortsett fra ved regn selvsagt)... vasker jo uansett bilen minst en gang i uka. Asfalt flekk problemet er ikke rart dersom bilen er godt beskyttet med en god voks/forsegling :-)

 

 

Det er helt greit å være uenig :)

Som sagt så er det hvor synlig flekkene er jeg reagerte mest på, og de kom mye mer frem enn hva jeg trodde. Jeg kom fra to sølvfargede biler, før denne hvite og de var det mindre synlig flekker på. Selvfølgelig så er de også akkurat like møkkete og flekkete som den hvite, men det er mer kamuflert på den. Og den fargen er lite spennende og passer ikke så bra på en så stor bil som Superb etter min mening.

Etter et regnskyll og kjøring på våt asfalt så blir sidene på den hvite bilen skikkelig ‹‹off-white››, og det var ikke akkurat det jeg så for meg før vi valgte den fargen. Men mot småriper o.l. som er uunngåelig så er det virkelig et flott valg med hvit. :)

Jeg liker også hvor flott de skarpe designlinjene på Superb kommer frem i den hvite fargen, sammen med kontrastene i de sorte vinduene og felgene som vi har på bilen vår. Hvit kan være en meget flott farge, men jeg synes det krever litt linjer og kontraster på bilen for at den hvite fargen virkelig skal komme til sin rett, men det er selvfølgelig bare min mening da :)

 

Vår neste bil blir nok mest sannsynlig Quarts Grey Metallic, for den så jeg live i den utstyrsutgaven og med de felgene jeg vil ha på den neste bilen jeg vurderer nå. Men jeg skal se på Business Grey Metallic ved siden av Quarts Grey Metallic før jeg bestemmer meg. På de fargeprøvene selgeren hadde, så likte jeg også Lava Blue Metallic, MEN det er likevel en farge jeg ikke kommer til å satse på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Har selv black magic pearl idag på min Octavia, blir ikke den fargen på neste bil! Som nevnt her, den ser grå ut etter 50 meter på asfalten og alle små stensprang med mer skriker mot deg da grunningen er hvit. Sees utrolig godt!! Og som også nevnt, linjene kommer kun noelunde frem når bilden er ren, pen og nypolert :P

Trur min neste bil blir rød eller en grå nyanse, er egentlig veldig glad i grå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Reparatøren skrev:

Min Superb er Lava Blue, og det angrer jeg absolutt ikkje på. Har sett både svart og mørk grå, og synes ikkje det passar bilen. Dessuten er "alle" bilar idag svart/grå/sølv ,som er veldig kjedelig etter min smak. Synes kvit og raud også kler Superb'en veldig godt.

Nevnt det tidligere en gang: Jeg bor dessverre på et så lite sted at utvalget biler ikke er stort. Derfor har jeg kun sett hvit og grå Superb. Hadde vært interessant å sett de andre fargene "live" også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...