Gå til innhold
Tore

Hva kalles dette på fagspråk? Dempere til bakluke?


Anbefalte innlegg

Har en Superb 2010 modell, de elektriske motorene til baklua har 

røket, har fått en på garanti i 2014, men Nardo Bil vil ikke ta dette på garanti, påstår at

det gies ikke dobbelgaranti, forstå det den som kan.

Nypris er ko ufattelige 6000 pr.stk.

Så leiter over alt etter nye,  så er spørsmålet:

-Hva kalles de?

Hva skal jeg søke på?

Noen som har peiling?

Blir nok å importere fra merkeforhandler i Polen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke svare deg, men lurte på om det er den nye du fikk på garantien tidligere i 2014 som har røket? Er det ikke sånn at alle deler leveres med 3 eller 5 års garanti?
I alle fall sånn Hyundai praktiserer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er byttet fra før er en klar reklamasjonssak iallefall, en sånn sak skal vare vesentlig lengre enn 2 år, så da er det 5 års reklamasjon på disse delene. Ser de går under benevnelsen electric boot strut er vel den engelske oversettelsen som jeg finner på div forum. Sjekk på f.eks briskoda.net om det er noen som har leverandører. Er sikkert et kjent problem. Alternativt så går det sikkert an å bytte til gassdempere i og med at disse automatiske åpnerne er så ustabile. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hadde hørt med jussbuss e.l. 

Dette er jusstudenter som jobber litt probono ved å svare på spørsmål som dette om jeg ikke husker helt feil?

Dersom dette ble tatt på garantien engang bør de jo kunne dokumentere om dette er "feilbruk" noe som blir vanskelig da du har elektrisk bakluke.

Stemmer at Hyundai blant annet har 5 års garanti, problemet er bare at dette gjelder ikke alle komponenter. 

Deriblant batteriet(ikke hovedbatteriet) som ga strøm til autohold og antispinn kutta på den gamle i40'n jeg hadde var det kun 2 år?

Men hadde bruktbilgaranti så forhandler tok det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...