Gå til innhold
Scout

Støy, støy, støy


Anbefalte innlegg

1 time siden, Tor2r skrev:

Er du god på venting? :)

 

Javisst! ?

Jeg lærte meg å vente da jeg leide en fyr til å finne bil til meg på bilauksjonene i New York. Det tok et par måneder. Så eksporterte jeg den til Georgia med container skip. Det tok åtte uker. Veldig morsomt da jeg tolla den inn i mottakerlandet, og kunne kjøre en fet ekte 4wd opp i fjellene etterpå. Venting er fint det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2016 den 22.40, Scout skrev:

Javisst! ?

Jeg lærte meg å vente da jeg leide en fyr til å finne bil til meg på bilauksjonene i New York. Det tok et par måneder. Så eksporterte jeg den til Georgia med container skip. Det tok åtte uker. Veldig morsomt da jeg tolla den inn i mottakerlandet, og kunne kjøre en fet ekte 4wd opp i fjellene etterpå. Venting er fint det ?

Jøsses, trodde ikke det gikk an å ha et sånt forhold til venting ;)

Har neppe vært i militæret å fått ødelagt venteegenskapene dine altså? Eller så har du hatt en lang karriere i grønt.. :)

Hva slags bil importere du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tor2r skrev:

Jøsses, trodde ikke det gikk an å ha et sånt forhold til venting ;)

Har neppe vært i militæret å fått ødelagt venteegenskapene dine altså? Eller så har du hatt en lang karriere i grønt.. :)

Hva slags bil importere du?

 

Hehe. Venting handler bare om selvdisiplin og fokus. Man må erkjenne at belønningen er langt fram i tid, og at den tiden kan benyttes til noe annet konstruktivt. Personlig synes jeg tiden man bruker på å undersøke, lete, og forhandle om en bil er mest tilfredsstillende. Når den er i hus blir det litt tomt liksom. Så en ventetid er ok. Da kan man lese manualer :-)

Jeg importerte en relativt ny Toyota 4Runner. 4.0 liters V6, med 4WD/reduksjonsgear og sperrer. Jeg gir meg lenge før den gir opp. Suveren terrengbil, og god på landevei. Selges ikke i Europa. Derfor kjøpte jeg i US

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er jo enda en stund frem i tid til levering @Scout, men det nærmer seg jo i hvert fall :) 

Vet ikke hvordan det er med din tålmodighet, men det er noe av det verste jeg vet om, for den tiden virker jo helt uendelig..........

Men men, den som venter på noe godt, osv.......

Du får holde oss oppdatert @Scout :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Blir moro dette ja! satser på at vinteren har satt seg skikkelig slik at du får testet egenskapene til bilen skikkelig :)

 

Det vil nok ikke by på problemer. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 25.10.2016 den 17.05, Superb lll skrev:

Det er jo enda en stund frem i tid til levering @Scout, men det nærmer seg jo i hvert fall :) 

Vet ikke hvordan det er med din tålmodighet, men det er noe av det verste jeg vet om, for den tiden virker jo helt uendelig..........

Men men, den som venter på noe godt, osv.......

Du får holde oss oppdatert @Scout :) 

 

Nå kom jo bilen etterhvert. Rakk å få den registrert i mellomjula, så jeg unngikk 11 000,- i avgiftsøkning. Ellers fikk jeg den levert med 16' felger med Continental dekk. Ekstra tykt lag med tectyl fikk jeg dem til å kline på også. Det gjorde susen mht støy: Nå er det premiumklasse over bilen synes jeg. Går som ei kule, og veldig god å kjøre. 

Innertier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Scout skrev:

Nå kom jo bilen etterhvert. Rakk å få den registrert i mellomjula, så jeg unngikk 11 000,- i avgiftsøkning. Ellers fikk jeg den levert med 16' felger med Continental dekk. Ekstra tykt lag med tectyl fikk jeg dem til å kline på også. Det gjorde susen mht støy: Nå er det premiumklasse over bilen synes jeg. Går som ei kule, og veldig god å kjøre. 

Innertier!

Se her ja, gratulerer så mye med ny bil da @Scout :) 

Flott at du er fornøyd med andre dekk enn Pirelli og ekstra tectyl som rustbeskyttelse og ekstra støydemping,  høres ut som du har gjort et godt valg der :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Superb lll skrev:

Se her ja, gratulerer så mye med ny bil da @Scout :) 

Flott at du er fornøyd med andre dekk enn Pirelli og ekstra tectyl som rustbeskyttelse og ekstra støydemping,  høres ut som du har gjort et godt valg der :) 

Glemte vel å si at jeg fikk med 17" felg med Michelindekk for sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Superb lll skrev:

Ok, men da kom du deg i hvert fall unna Pirelli dekka, og det er det mest vesentlige for støynivået :) 

Ja der tror jeg du har helt rett. ? (Og hvit er selvsagt kongefarge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

En oppdatering: Jeg fikk Scout'en levert på 16" felg med 195x55 Continental piggfrie vinterdekk. Dette fungerte godt. Lavt støynivå. Nå fikk jeg skifta til sommerdekk, 17" 225 x 45 Michelin Primacy 3. Det ble et forferdelig leven i bilen etter det. På grov, slitt asfalt (som det er overalt her i midt-norge) rumler og suser det så ille, at lyden fra Canton anlegget ødelegges helt. Jeg kommer til å skifte tilbake til vinterdekka, og gi faen i å kjøre på sommerdekk. Det hjalp ikke med ekstra tykt lag med Tectyl i hverfall. Michelindekka likna mye på Pirellidekka. Kan heller ikke tenke meg at sommerdekktype vil gjøre all verdens forskjell. Ned en dimensjon for å få mer gummi, og vinterdekk for å få nok mykhet i gummien blir løsninga.

Veldig skuffende dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...