Gå til innhold
Scout

Støy, støy, støy


Anbefalte innlegg

Jepp, kjør på folkens. Er ikke værste utgiften dette, og en fin lørdags syssel hvis man kjeder seg litt.

Så kast ut skummadrassen fra jysk dere kjører rundt med :D:D

Alubutylen tar opp støy, også endre frekvensen, aluminuimen tar opp virbrasjoner og stiver av chassis/karosseri plater som igjen redusere støy.

Jeg har googlet mye støydemping siden jeg tenkte å gjøre dette, har også erfaring fra bilstereo for en 15-20 år siden, men støydempingsprodukter har endret seg mye på siden.

Ser de argeste folka legger alubutyl først, så ett lag med type filt/skum-matte, så alubutyl igjen der for å bygge en sandwich konstruksjon.  

Kommer tilbake når jeg har demontert og gjort sidene og hjulkassene i bagasjerommet.

Men hvis  noen sitter på info hva og hvordan man fjerner panelene i bagasjerommet så hadde vært kjekt å vite dette.

(spess bassen lurer jeg litt på hvordan den er fastmontert)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 11.10.2017 den 18.24, Ken skrev:

Nei ikke snøring, men maks 2 timer inkl kaffepauser. ?

Men dette klare man helt fint å gjøre selv nede i dørken under bagasjeromsmatta.

1 stk tapetkniv med nytt blad. 

1stk plast tapetrulle, greit å bruke til å rulle ned kantene på stykkene litt

1stk kanne kaffe 

Litt snacks og litt grei musikk på anlegget.

 

Nå fant jeg ut at biltema også har alubutyl 2mm faktisk.

1: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Lyddemper/Lyddempingsplate-2-stk-2000037971/

2: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilstereo/Monteringsdeler/Lyddempingsplate-2000032878/

Stakk ut og tok bilde, så slik ble det da.

IMG_20171011_182704482.thumb.jpg.fe74b6df96c886656466c93d44d8a883.jpg

Noe nytt å melde om støydempingen, @Ken

Har du fått isolert hjulbuer? Eller kikket nærmere på hvordan det kan gjøres?

Jeg vurderer å kjøpe  Biltema-plater og gå løs på reservehjulsbrønnen så snart det blir varmere i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn. 

@Sjåføren Nei jeg har ikke tatt av sidene i bagasjerommet siden oktober enda, hatt litt trøbbel med helsa siden.

Så venter på litt varmere vær nå så skal jeg se på det. 

Har alubytul liggende klart til formålet da.

Men hvis noen vet hvordan step by step fjerne paneler og bass så hadde vært fint å fått vite det. 

På side 4 i tråden ser du litt av min oppfattelse av tiltaket hvertfall @PaulusA Men enkelt i dørken ja, noe mere jobb bak sidepanel men antar det går greit også når man vet rett fremgangsmåte å demontere panelen og bassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...