Gå til innhold
AnneLi

Vaske bilen i regnvær?


Anbefalte innlegg

Det beste er å vaske bilen når det er overskyet og opphold

Vaske i sol er ikke gunstig. Solen tørker inn vaskevannet og kan gi skjolder og til og med gjøre det vanskelig å få bort såpeflekker. Kommer selvfølgelig an på hva slags såpe/bilshampo du bruker. Spesielt irriterende om solen tørker inn vannet på frontruten! Dersom du etterbehandler bilen med et produkt skal jeg nesten garantere deg at det står i bruksanvisningen at dette ikke skal gjøres i direkte sollys.

Å vaske i regnvær er like godt som opphold og overskyet, forutenom at man blir våt selv. Så det er bare å kjøre på! Man er jo da garantert at såpen ikke tørker inn og etterlater seg skjolder/spor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasket bilen i dag, finvær og sol. Vet godt at jeg ikke bør gjøre det. Men var i dag jeg hadde tid til det, gadd heller ikke vente til solen gikk ned :)

Men måtte hyppig spyle der jeg hadde vaske med bilshampo for å hindre at det tørket inn og etterlot skjolder.

Det ser kanskje litt rart ut, men det er bare fint å vaske bil i regn :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ofte feilen med å vaske bilen i solskinn, og det synes veldig på både vinduene og lakken faktisk. Spesielt på de sorte vinduene hvor det er varmere og vannet fordamper fortere, da sitter såpa igjen.........

På lakken ser jeg det også, men der er jo en hvit bil som jeg har litt mer tilgivende enn hva en mørkere bil er, men det er likevel ikke så vanskelig å se disse flekkene om en ser etter. Så det er absolutt det beste å vaske i skyggen, regn eller overskyet vær.

Det er jo eneste tørkingen som er mer utfordrende i regn da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske i solen er ikke krise! Det viktigste er å skulle ofte! Vaske ett til to paneler, så skylle... da bilen er ferdig vasket, skyld over hele bilen, for så å tørke hele bilen med en god microfiberklut.

 

Som trådstarter spør om, så kan man jo vaske i regnvær, men personlig hadde ikke jeg gjort det... Det er mye urentheter i lufta.. Tviler på det gjør skade, jeg ville så langt det lar seg gjøre unngått å dra svamp/vaskehanke over bilen full av regnvann! selvsagt avhengig av mengden regn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...