Gå til innhold
Gjest Baldvindur

Kodiaq med nedtunet motor pga automat?


Anbefalte innlegg

Gjest Baldvindur

Kodiaq kommer med dette motor/kasse alternativet:
Begge toppmodellene (2,0 TDI 190 hk og 2,0 TSI 180 hk) leveres med 7-trinns DSG og firehjulsdrift. 

Er dette samme oppsettet som Superb som er nedtunet dreimoment pga 7 trinnsen som jeg har lest om her og der?

@Superb lll, har lest litt her og der når du skriver om Superb. Men er riktignok 1.8 litern. Men hvorfor kommer ikke 2.0 tsi med 220 sånn som Superb ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Kodiaq, så vil jeg tro at det kommer av den nye DSG 7 kassa som VW har utviklet, og nå er en våtutgave (med olje) som bare DSG 6 kassa hadde tidligere. Ser ut til at den DSG 7 kassa jeg har i min bil, bare nå blir benyttet til motorene med litt svakere ytelser, i hvert fall for Kodiaq sin del. Om dette blir gjennoført i alle Skodaer vet jeg ikke........

Ser også på motoren til nye VW Tiguan at den har 2,0/180hk, 320nm 4x4 og DSG 7 kasse. Dette skal være en ny motor og ny DSG kasse etter hva jeg har lest på diverse fora, men har ikke undersøkt det selv på f.eks VW sine sider.

Så det er nok derifra de har hentet den kombinasjonen de satser på til Skoda Kodiaq vil jeg tro.

 

Tja, den motoren 2,0/220hk TSi er det ikke mange VW/Skoda som har heller, så muligens den ikke skal plasseres i alle utgaver. Er vel bare Superb, Octavia vrs og Passat Alltrack som benytter den. Om den er montert i noen Seat utgaver eller Audi har jeg ikke kunnskaper om.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...