Gå til innhold
Espen

Uten betegnelse.


Anbefalte innlegg

Jeg visste ikke at det var en valgfri ordning at man kunne avstå fra å ha betegnelsen Laurent&Klement på sidene og Superb, Skoda og 4X4 bak på bilen. 

Denne bilen så jeg i Fagernes nå. Uten disse betegnelsene. Jeg sjekka bare kjapt at det står L&K på girspaken. 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må de i tilfelle ha åpnet for det i den senere tid, for det var ikke et alternativ når jeg bestilte.

 

Nå har jeg bare en Style utgave, men bak på bilen så stod det jo Skoda på den ene siden og Superb på den andre siden, og jeg har fjernet alle bokstavene der. Så nå har jeg kun det runde Skoda emblemet igjen på panseret og bagasjelokket.

Det ble etter min mening et mye renere og finere utseende, i tillegg så samler det seg så mye rart  av flekker rundt de merkene der som er vanskelig å fjerne, og ikke minst vann etter at en har vasket bilen.

Så det å fjerne dem er det beste jeg har gjort :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å fjerne merkene på mine biler. Bruker fiskesnøre og neglelakkfjerner til gjenstående lim :) Gjøres på få minutter :)

Lirk fiskesnøret bak og sag av :) Tanntråd har vist også fungert.

På eldre biler må du av og til polere litt i tilfelle lakk under merker er finere enn rundt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanskelig i det hele tatt, og tar du det med en gang så er limet/tapen til bokstavene fremdeles myk og enkel å ha med å gjøre.

@Tor2r har nevnt de enkleste metodene å fjerne bokstavene på, og jeg for min del brukte faktisk bare tanntråd til dette. Da satt det igjen taperester under bokstavene, men der tok jeg bare tak i tapen og ‹‹løftet›› tapen forsiktig opp med fingertuppene og så strakk jeg tapen veldig forsiktig etterhvert som jeg fulgte formen til bokstavene.

Tar du litt og litt om gangen så er det ikke vanskelig i det hele tatt, Det satt ikke en gang igjen noen limrester, men jeg tok en liten polering bare for å være 100% sikker på at alt var borte. Det hele var gjort på noen få minutter :) 

 

Er det kjølig så kan det kanskje være en fordel å varme litt forsiktig først med enten en hårføner eller en varmluftpistol, men bruk av varmluftpistolen krever forsiktighet........

 

Jeg vet at andre bare tar enten fiskesene eller tanntråd og fjerner selve bokstavene med, og kjøper så Citrusrens som de fjerner lim/taperester med, og en forsiktig polering etter det.

Så får du velge hvilken metode du synes fungerer best for deg. :) 

 

EDIT: Om jeg hadde bestilt ny bil nå, så hadde det jo blitt en L&K utgave på meg også, og da hadde jeg nok like godt spurt om verkstedet kunne tatt de bort før levering, de har kanskje enda enklere metoder for dette.

I tillegg så hadde jeg også fjernet L&K emblemene på forskjermene, og grunnen til det er rett og slett at det omtrentlig er stedet som det blir mest sølete og asfaltflekker etc, og da hadde ikke jeg orket å fikle med det inni mellom de merkene der, men det gjør du selvfølgelig som du vil med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Ja... Det er jo ikke jeg som polerer bilen 2 ganger i året. :D

Jeg har sendt en forespørsel til forhandleren, Hamjern Bil på Hamar, om de kan gjøre dette på klargjøringen. 

Jeg vil beholde logoen på skjermene. 

Neglelakkfjerner er sikkert bra det også, Tor. Pleier å ta det meste...

Jeg fikk akkurat beskjed fra Hamjern at de skal ta det bort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 17mod superb L&K og der fjerner forhandler emblemer for meg før levering. Skoda gjør ikke dette under montering da de ikke har varenummer på emblemer og kan dermed ikke legge inn det i bestillingen.

L&K merket fjerner ikke forhandler pga de ikke hadde lovt til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen rødfarge ja! Denne likte jeg! Er noe helt annet å se en ekte bil med fargen kontra nett, brosjyrer etc!

Jeg er ikke fan av crom, tror derfor denne hadde gjort seg med sort "ramme" rundt vinduet :) Sorte sto fint til den rød fargen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Superb Sportline finnes i flere farger, men jeg klarer ikke å finne noen brosjyrer som viser det for nettet.

Leste t.o.m. et innlegg på Skoda gruppa på FB at det var en mulighet å velge Dragon skin metallic for Sportline, og det er da en høyst spesiell farge etter min mening. Men nå er dette bildet fra lanseringen av Superb, og viser ikke en Sportline, men fargen skal være den riktige. Og mørke frontlys og noen andre mørke detaljer stemmer jo forsåvidt, men det mangler også en del detaljer for at det skulle ha vært en Sportline.........

 

Skjermbilde 2016-09-30 kl. 20.44.55.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet dette på min Mai 2016 L&K.

Brukte føner for å varme opp limet og la mellom ett tynt fiskesnøre og ruglet de vekk.

Brukte citrusrens for å få vekk limrester etterpå. Husk å polere og sett inn lakken med LSP der du gnir, ved bruk av citrusrens eller neglelakkfjerner er lakken helt bar og må ha beskyttelse.

I tillegg tok jeg av skiltholderne og pusset vekk reklamen med 2000-papir på de som er utrolig stygg.

Da ble det en ren clean look synes jeg. 

DSC_0220.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne velge den fargen @Espen, så må du også velge Sportline etter hva jeg har kunnet lese meg til på noen andre steder, men jeg har fremdeles til gode å se den tilgjengelig i en brosjyre selv. For uansett hvilken brosjyre jeg ser i (på nettet) så er ikke Sportline med.

Dragon Skin Metallic er jo også en spesiell farge som virkelig skiller seg ut, og det er ikke så sikkert at det blir en god innbyttepris for slike farger heller, for en skal vel kanskje være litt ‹‹spesielt interessert›› for å velge den. Da skulle jeg i det minste hatt en grunn til å velge Sportline også, og da er det 2,0/280hk 4x4 TSi versjonen jeg tenker på. Ulempen med Sportline i mine øyne er jo at den koster mye, men at en får veldig lite utstyr igjen da, her går det for det meste på eksteriør detaljer, senket sportsunderstell, sportsstoler og noen andre ting en får i meny-oppsettet. Ellers så er det veldig mye en må bestille i forskjellige pakker, men likevel så er en da avskåret fra å kunne velge en del av utstyret som er standard i f.eks. L&K versjonen. Style utgaven har jo også mer standard utstyr enn hva Sportline har, men det er vel kanskje ikke det som betyr så mye om en velger seg en Sportline................?

 

Men det er kanskje en senket Sportline som er ditt neste valg @Espen? :) 

 

Det samme gjelder også en farger som står i brosjyra for Octavia VRS 230, der er det faktisk flere farger tilgjengelig i brosjyren enn hva det er i virkeligheten. For der er det kun 4 farger som er tilgjengelig etter hva selgeren sa til meg, men slik står det jo ikke i brosjyren som ligger på nettet..............

Ja jeg har også fjernet bokstavene på bakluka, og liker virkelig det rene utseendet det gir. Men du gav meg virkelig en idé med hva du har gjort på skiltramma her @Wrathchild, det gav en enda renere look må jeg si.

Så får se hva en finner på der, takk for et godt tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2016 den 11.23, Wrathchild skrev:

Brukte citrusrens for å få vekk limrester etterpå. Husk å polere og sett inn lakken med LSP der du gnir, ved bruk av citrusrens eller neglelakkfjerner er lakken helt bar og må ha beskyttelse.

I tillegg tok jeg av skiltholderne og pusset vekk reklamen med 2000-papir på de som er utrolig stygg.

Ja, burde absolutt nevnt at det er viktig å legge på beskyttelse etterpå også! Godt du skrev det!

Frekventerer du Detailersclub ? (med tanke på din bruk av ordet LSP) :)

Har selv byttet skiltholdere min alle min biler siste årene, synes det ikke er noe fint med masse tekst der. Ikke det at det er krise, men når man har mulighet så er det jo greit. Koster jo uansett ikke mye å kjøpe nye, i alle fall ikke å pusse ned selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Tor2r skrev:

Ja, burde absolutt nevnt at det er viktig å legge på beskyttelse etterpå også! Godt du skrev det!

Frekventerer du Detailersclub ? (med tanke på din bruk av ordet LSP) :)

Har selv byttet skiltholdere min alle min biler siste årene, synes det ikke er noe fint med masse tekst der. Ikke det at det er krise, men når man har mulighet så er det jo greit. Koster jo uansett ikke mye å kjøpe nye, i alle fall ikke å pusse ned selv.

Jepp, er der inn ja :)

Har lest veldig mye om detailing av bilen der.

Driver ikke med detailing av andre biler-kun min egen.

Har ett arsenal av produkter fra bla. Swissvax, Scholl, Bilt-Hamber, Nanolex m.fl som jeg steller bilen med.

Bilen er satt inn med Nanolex SI3D 9H+ keramisk lakkforsegling. Gir en utrolig glans og dybde og etter 4 mnd med minst en DCN-vask hver uke så ser den upåvirket ut.

Nanolex Glass Ultra på rutene

Spent på å se hvordan det ser ut til våren....  

Endret av Wrathchild
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...