Gå til innhold
ROGER

Innbrettbare speil


Anbefalte innlegg

Fremover, enda det er helt slått ut, eller fremover fra "foldet" posisjon?

Dersom sistnevnte, så har jeg vær borti liknende knekkelyder, men ikke Octavia. Til slutt la jeg merke til dette dersom man hadde manuelt flyttet på speilet, f.eks. ved vasking. Virket da som om knekkelyden kom som følge av at "motoren" gikk lengre enn det var plass, men at den er stilt inn på å gå et vist antall omdreininger. Vet ikke helt om jeg fikk forklart den der helt forståelig.

Dersom den folder seg fremover enda speilet faktisk er fult slått ut, så er jeg blank. Da må jo bilen ikke være klar over at speilet er foldet ut og tro at det er foldet inn. En eller annen elektrisk feil? Nei, jeg skal ikke en gang spekulere. Håper noen med peil ser dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel litt uklar der ja..... :)   Det bretter seg framover fra utfoldet (normal posisjon) og til det ikkje går lenger, peiker på skrå framover....  Har snakka med Møller Bil, fekk ikkje noe godt svar der heller. Dei vil ha bilen inn på feilsøking, men det kan fort bli dyrt... :) Tenkte å undersøke litt først....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Gammel tråd, men ingen løsningsforslag har kommet. Jeg har samme problemet på 2012 superb som begynte med førerdøra sitt speil, men nå folder begge seg fram ved noen anledninger. Skikkelig irriterende, men ikke noe jeg setter bilen på verksted for, særlig når de hevder de ikke har vært borti det problemet tidligere.

Noen som har løsningsforslag på dette problemet?

Endret av Skodajan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette skjer når folk bruker denne funksjonen om vinteren, speilene fryser innvendig og styrestag, fester og lignende knekker / kommer i feil posisjon. 

Må nesten åpne speilet å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill. For meg som ikke forstår meg på releer og grensebrytere (gammelt ord) så synes jeg likevel det er rart at feilen oppstod først sporadisk på førersiden og nå sporadisk på begge sider samtidig. Det skjer ikke at bare det ene (førersiden)  peker fremover lenger. Har speilene en slags styringsenhet som bindeledd  mellom bryterpanelene i dørene og speilene eller er det bare kabler mellom de 4 punktene? Har tidligere forsøkt å forstå koblingsskjema til bil, men jeg er for mye amatør til å skjønne noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, BGB skrev:

Jeg mener dette skjer når folk bruker denne funksjonen om vinteren, speilene fryser innvendig og styrestag, fester og lignende knekker / kommer i feil posisjon. 

Må nesten åpne speilet å se. 

Det er fullt mulig at det er årsaken, men jeg har min 5. bil på rad nå med den funksjonen, og jeg har aldri deaktivert den pga vintersesongen. Jeg skal i rettferdighetens navn si at ingen av bilen har vært mer enn 2-3år i mitt eie, så hva som evt kan ha skjedd etter det vet jeg ikke noe om, ei heller om de neste eierne har beholdt den funksjonen aktivert. Det er kanskje også nyttig info at bilen(e) mine har stått i garasje, selv om det er like kaldt der, så er de jo ikke like utsatt for nedbør i hvert fall.

Men det er nok et godt råd å deaktivere dette om vinteren, og det er nok ganske sannsynlig at du kan ha kommet med løsningen på problemet her @BGB :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har samme problemet på min Octavia, for min del ble de aktivert når jeg prøve å lukke/åpne alle vinduene med fjernkontrollen. (Hold låseknappen inne til vinduene går igjen) Hold åpneknappen inne til alle vinduene går ned.
Min speil står ikke på vinterstilling men på 0.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...