Gå til innhold
Skodaforum.no

Teste DAB+ dekning med NAF


Anbefalte innlegg

Hentet fra NAF:

Mange av NAFs medlemmer opplever dårlig dekning for DAB. Derfor inviterer vi til en folkets test av DAB-dekning!

NAF får mange henvendelser fra folk som mener at DAB-dekningen er for dårlig der de bor og ferdes. Derfor er det mange som er bekymret for at de ikke skal ha skikkelig radio-dekning når FM legges ned i løpet av 2017.

Derfor har NAF bestemt oss for å undersøke DAB-dekningen rundt om i landet gjennom en folketest.

https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/bli-med-pa-dugnad-for-teste-dab-dekning/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske heldig med dekningen her jeg ferdes dag inn og dag ut. Er kun ett punkt, i en sving. Her snakker vi da kun om en strekning på totalt 13 km ? men på langturer har jeg opplevd til dels dårlig om ikke elendig dekning av DAB. Spesielt rundt i Lofoten. 

Er ikke særlig overbevist av DAB kontra FM når det kommer til dekning. 

Når det gjelder lydkvalitet så er jo saken en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører stort sett bare på P4 og her jeg bor er det jo meget god dekning for den kanalen, både på DAB og FM.

Men lydopplevelsen er vel nesten litt motsatt for meg, jeg liker mye bedre lyden fra FM båndet. DAB har så ‹‹flat›› og digitalisert lyd, så jeg liker mye bedre den mer ‹‹fyldige›› lyden som FM båndet gir.

 

Ja jeg er også den typen person som liker lyden fra LP-platene bedre (såfremt en unngår riper/hakk/skraping som ødelegger lyd-opplevelsen), i stedet for den digitale lyden fra CD-platene :)

Uff så gammel og utrangert jeg hørtes ut nå, men det stemmer vel sikkert bra med virkeligheten også...........  O.o ;) 

 

Dekningen fra DAB er det ingenting å klage på for min del, den krystall klar langt nedover ‹‹svenske-kysten›› også. Og en tur rundt i Oslo/Akershus/Østfold har heller ikke gitt meg noen dårlige signaler på DAB, har nå hatt bil med DAB+ radio siden Nov. 2013. 

Var på Sjusjøen nå i helga, og P4 var i hvert fall helt klar og uten forstyrrelser i det hele tatt på den turen.

Men hvordan andre radiostasjoner via DAB oppfører seg vet jeg ikke, for det er utelukkende P4 det går i for min del...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...