Gå til innhold
Wrathchild

Problem med Webasto og forhåndsprogrammering.


Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Superb stv L&K fra Mai i år.

Har oppdaget ett lite problem med webastoen når jeg skal forhåndsprogrammere start på skjermen i bilen.

Jeg får nesten alltid beskjed om at 12V batteri har for lite strøm til å aktivere webastoen-altså den kan ikke programmerestil start.

At det er lite strøm på batteriet tror jeg ingenting på. Jeg får beskjed om dette selv om jeg har ladet det natten over med en CTEK intelligent lader.

Webastoen starter alltid og alt er greit når jeg bruker fjernkontrollen.

Hva kan dette være? Er det en softwarefeil?

Ligger det inn en feil grenseverdi i systemet som må justeres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Wrathchild :) 

 

Dette virker meget merkelig, har en Superb 2016 (fra Mars) selv, og Webasto kan jo både forprogrammeres og aktiveres via fjernkontrollen uten noen som helst problemer.

Så jeg tror nok helt klart at du er inne på noe når du skriver ‹‹software›› feil her. Hadde tatt en tlf til din forhandler og forhørt meg litt jeg, for dette skal jo bare virke. Og dette må de jo ordne for deg på verkstedet, men om en bor et stykke unna (eller jobber til ugunstige tider) så kan det jo selvfølgelig være en utfordring å få gjort det, men tror nok ikke at det er noen annen mulighet til å få ordnet det på heller.

Men dette var jo bare høyst ukvalifisert gjetning fra min side, ta en tlf først og forhør deg litt med forhandleren/merkeverkstedet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har vel allerede fått klarhet i dette.

Jeg tok kontakt med forhandleren og forklarte situasjonen.

Fikk time førstkommende Mandag for å finne ut av det.

Etter dette ble jeg oppringt av verksmester som fortalte at de trolig vet hva som gjør dette.

Det ligger inne en software-oppdatering som må til på min bil som deriblant går på timer og webasto'en.

Får håpe dette ordner opp bug'en. veldig kjekk og fin funksjon.

Webasto'en varmer opp bilen til 22 grader og kjølevannet til 80-90 grader glatt på 30 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det ordner seg da @Wrathchild :) 

Greit å ha slike ting i orden før vinteren setter skikkelig inn, Webasto er vel den beste pakka jeg har valgt i tillegg på min Superb (har Style utgave). Selv om jeg har bensinmotor som blir ganske så fort varm, så er det en betydelig forskjell på om Webastoen har vært aktivert før en kjører avgårde. Men også om en starter den når en begynner å kjøre, for da fungerer den jo som en kjørevarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen Wrathchild!

Godt at alt nå er "løst" :)

Kjedelig med ny bil å ha slike feil, og godt er det med garanti også :)

For min del er jeg allerede godt i gang med bruk av webastoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gjenåpner denne, noen som opplever at forhandsprogrammeringen ikke vil starte webastoen?

Har prøvd to instillinger kl 7:30 og 15:30 men den starter ikke på noen av de. I innstillingen setter jeg den til "på", må den kanskje settes i stede til riktig dag? Har valg mellom på, man, tir, ons, tors, fre, lør, søn...

2014 Octavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulogisk, men ja virker som den "PÅ" innstillingen ikke har noen funksjon, Satt den til Fredag 7:25 idag å da starta den, men oppdaga samtidig at den starter rett over kl 7 og stoppet 7:25.. Så mistenker at tiden du stiller inn er tiden du vil at bilen skal være ferdig oppvarmet. Også ulogisk! Å man kan ikke forhandsprogrammere 3 forskjellige tider/dager fremover i tid. Man kan legge inn 3 forskjellige dag/tider men kun aktivere en av disse i slengen. Synes hele denne oppbyggingen er ulogisk å dårlig for å være helt ærlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig som du sier art den tider du stiller inn er den tiden bilen skal være varm!

Samtidig delvis enig med deg att det er litt dunt man bare kan aktivere en og en timer om gangen... Men tipper det har noe med batteristrøm å gjøre, uten att jeg vet det. Dersom man ikke henter opp bilen etter første "varming", kan det i værste fall gå 2-3 ganger uten kjøretur i mellom... Da tipper jeg batteriet begynner å mistrives :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å stille inn på tiden den skal være ferdig oppvarmet. Bilen vil da sjekke temp i eller ute og starter da i rett tid for å kompensere for ute temp, trenger jo ikke starte 30 min før om det er 4 pluss ute. Da slipper man selv å vurdere hvor lenge den må kjøre for å få god nok temp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...