Gå til innhold
Tor2r

Statistikk for forumet


Anbefalte innlegg

For de av dere som har vært med en stund så har dere merket at aktiviteten har tatt seg markant opp siste par tre måneder.

Tenkte derfor jeg skulle legge ut litt statistikk om brukere, besøk, sidevisninger, registreringer og aktivtet generelt på forumet.

Først kan jeg oppsummere med at jeg går i dundrende minus :D Men det er ikke farlig, er ikke penga man gjør dette for! Ikke er det mange kronene heller. Jeg gjør dette fordi jeg synes det er moro!

All statistikk er hentet fra Google Analytics, #1 når det kommer til nettsteds-statistikk.

Her er en graf som viser antall økter / besøk fra 1. juli til 13. oktober. En person kan stå for flere økter.

økter.jpg

Toppen vi ser i sept/okt er på 136 økter på en dag.

Her er en graf som viser antall sidevisninger fra fra 1. juli til 13. oktober.

sidevisninger.jpg

Toppen vi ser i sept er på 620 sidevisninger på en dag.

Siste 30 dager har det vært 9.900 sidevisninger, horav 6.800 unike sidevisninger, med unike menes at alle er ulike brukere.

Siste 30 dager har det vært 2700 økter fordelt på 1400 brukere.

Ut i fra dette kan vi se at hver bruker faktisk titter litt rundt her inne.

Til tider har det vært alt fra 10-15 brukere inne på forumet samtidig. Gjerne da i sammenheng med publiseringer av forumposter på Facebook. Skoda Kodiaq er veldig populær!

Forumet, med tanke på bilmerket sitt popularitet, er ganske langt unna toppen og vi har en vei og gå. Men det går rett og slett bare en vei! Men det kreves litt innsats spesielt fra meg men ikke minst fra alle dere brukere her. Jo mer vi skriver, jo mer søkbar blir vi på Google slik at nye brukere finner oss.

Per nå er det ikke nødvendig med mange moderatorer, men det gjør det nok helt sikkert etter hvert. Mange av dere som til statighet er innom her er på lista mi :) Og har dere et ønske om å hjelpe til som moderatorer så er det bare å si i fra.

Kjør på! Dette tror jeg blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet tidligere også @Tor2r du fortjener mye ros og skryt for dette forumet :) 

Det er et veldig oversiktlig og gjennomgående trivelig forum å være medlem av, det er mange hyggelige og meget hjelpsomme medlemmer her, og i tillegg en veldig hyggelig tone :) 

Det er jo nesten et kunststykke det også, for så lenge det kun er anonyme medlemmer her, så er ikke det bestandig en selvfølge dessverre, men her er det trivelig i alle tråder, innlegg, og det gjør det til et meget hyggelig forum å ta turen innom.

 

Så til dere andre medlemmer, jeg har vært moderator her en liten periode nå, men er helt «arbeidsløs» :) 

Så det å melde seg til tjeneste der er ikke det minste farlig eller skummelt, og det kan jo være en trivelig gest og gjøre for å «avløse» @Tor2r litt.

 

Et flott forum dette @Tor2r,  den rosen har du fullt fortjent, så takk for at du har laget dette forumet og at vi får lov til å delta og være med :) 

 

Mvh

Superb lll

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det @Superb lll!

Glad forumet har en sånn hyggelig atmosfære, håper det blir sånn fremover også! Ønsker å moderere slik at det holder seg sånn, men samtidig må jo folk få lov å si sin mening også. Men rene ufinheter, hat og annet bullshit sletter jeg akkurat som jeg føler for der og da! :D Og det står du fritt til å gjøre også!

Glemte nevne dette, men litt statistikk fra Facebook så ligger gjennonsnittsalderen i området fra 35 til 55 år eller noe i den duren, så det er jo godt voksne folk. Er jo lite pubertale medlemmer her :D

Til dags dato har jeg ikke slettet ett eneste innlegg som følge av spam, ufinheter eller annet. Har kun flyttet to-tre emner pga plassering og slettet to-tre duplikater :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ny her. Må jo si at det er fint å ha et slikt forum å stikke innom av og til. 

Fine tips her. Spennende løsninger. 

Veldig oversiktelige tråder her. @Tor2r, du gjør en veldig bra struktur her ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Espen skrev:

Jeg er ganske ny her. Må jo si at det er fint å ha et slikt forum å stikke innom av og til. 

Fine tips her. Spennende løsninger. 

Veldig oversiktelige tråder her. @Tor2r, du gjør en veldig bra struktur her ???

Dette ble innlegg nr. 1000 på forumet ! Gratulerer, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bra å se statistikken på hvor mye mer besøkende det er på forumet nå kontra da jeg ble medlem.. Da var det vel tilnærmet ett dødt forum :-).. Bra atmosfære på forumet, mye positivt! Skulle jeg komme med en liten negativ tilbakemelding, så må det være att alt for mange tråder ender langt "Off topic", og blir en chatte tråd... Dette gjør det dessverre vanskeligere å finne igjen i relevant info i tråden, men bortsett fra det er det tipp topp! Men her kunne moderator kanskje vært en anelse strengere :P

Keep up the good work @Tor2r!

Hvor mange medlemer er det pr nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Salcin skrev:

Bra å se statistikken på hvor mye mer besøkende det er på forumet nå kontra da jeg ble medlem.. Da var det vel tilnærmet ett dødt forum :-).. Bra atmosfære på forumet, mye positivt! Skulle jeg komme med en liten negativ tilbakemelding, så må det være att alt for mange tråder ender langt "Off topic", og blir en chatte tråd... Dette gjør det dessverre vanskeligere å finne igjen i relevant info i tråden, men bortsett fra det er det tipp topp! Men her kunne moderator kanskje vært en anelse strengere :P

Keep up the good work @Tor2r!

Hvor mange medlemer er det pr nå?

Akkurat her @Salcin så skal jeg både være enig med deg og litt uenig med deg :)

Helt enig med deg er jeg på punktene at enkelte tråder havner litt langt utenfor det opprinnelige emnet i tråden, og ikke minst at det (kanskje) også burde vært moderert litt av Moderator i slike tilfeller. Men det største problemet med akkurat det, er vel egentlig at Moderatoren er med på å dra ting ut over sidelinja, og er kanskje også den som gjør det oftest og lengst ut fra emnet i tråden, og det var vel mest sannsynlig det du siktet til også vil jeg tro? 

Og med tanke på hvor mange Moderatorer det er her på forumet, så er jeg ganske sikker på hvem du sikter til også, så den skal jeg forsøke å ta meg sammen på. :)

 

Det jeg er litt uenig med deg i @Salcin angående ulempene med at det blir dratt et stykke utenfor temaet er at det ofte kan komme både gode tips/råd, det kan være litt lærerikt og det på en måte kan være en «gren» ut i fra selve emnet, som kanskje også gir mening, selv om det ser ut til å være helt off-topic.

Jeg er også med på noen andre fora, bl.a. innen fotografering, og der har jeg nesten lært mer av «side sprangene» enn jeg har gjort av selve temaet i tråden(e). Og slik har det vært i noen få tråder her inne også synes jeg, men det skal selvfølgelig ikke være en fasit at det skal skli ut i hver eneste tråd, da blir det veldig uoversiktlig. Til slike ting så kunne det kanskje vært greit om det hadde vært en eller to Moderatorer til, slik at det ble tatt litt mer tak i akkurat det du nevner her @Salcin For jeg har som sagt ingen problemer med å både se og forstå hva du mener.

 

For det skal selvfølgelig ikke være slik til enhver tid, for da hjelper det jo ikke hvor god jobb @Tor2r har lagt ned her med tanke på sortering av emner, kategorier, om alle tråder skal handle om alt mulig. Muligeheten kan jo være å flytte avsporingen(e) over i et mer egnet emne/kategori, og legge igjen et innlegg i den aktuelle tråden at disse avsporingene er lagt over i en mer egnet kategori.

Hva tror dere om det @Salcin og @Tor2r?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noen enkeltpersoner jeg siktet til, så ingen grunn til å tro att jeg siktet til deg :-) Ser også de positive sidene med å la en tråd spore av noe... En ting til ang det med å spore av er jo att man holder liv i tråden lenger, og folk deltar med flere innlegg. Noe som forøvrig er bra for ett forum i start fasen, samtidig som jeg mener det er viktig og i alle fall prøve å begrense det, slik att folk som kommer inn på forumet senere synes tråden er interessant å lese, og ikke hopper av etter 5. Innlegget for da snakkes det om helt andre ting :-) Folk synes ratt det kan være rart å legge til nye kommentarer i en tråd også, da samtalen går på noe helt annet enn topicen gjorde?... Ikke bare enkelt å gjøre alle fornøyde, men dette er bare ett innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere begge om det meste her @Superb lll og @Salcin.

Har latt være å moderere i forhold til off topic nå i begynnelsen. Rett og slett, som dere sier, pga aktivitet. Jeg er jo ekstremt flink til å la ting flyte fritt selv når jeg kommentere :D

MEN, det må jo sakte men sikkert begynne å endre seg til slik et forum skal fungere.

På 10/25/2016 den 20.25, Salcin skrev:

Hvor mange medlemer er det pr nå?

Det er nå ca 139 medlemmer registrert. 

Frem til sept var snittet på 7-9 nye registreringer per måned. I sept og okt har det lagt på ca 20+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden sist jeg kom med noe her har oktober gjort seg ferdig og november er unnagjort.

Pila peker BRÅTT oppover! 

November vs september var det 228% flere økter og 209% flere brukere av forumet, disse besøkene genererte 131% flere sidevisninger.
November vs oktober var det 111% flere økter og 95% flere brukere av forumet, disse besøkene genererte 87% flere sidevisninger.

Tall for november: Økter: 7.509 (2.287) - Brukere 3.471 (1.122) - Sidevisninger: 21.234 (9.161) (september i blått)

Fleste besøkende på en dag: 21 november: 571!! - Dette genererte ca 1300 sidevisninger! På det meste var det 60 stk inne på forumet samtidig! Ved forrige oppdatering i oktober var toppen 10-15 samtidig på forumet... :)

I september ble det registrert 21 nye brukere, 20 nye i oktober og 39 nye i november. Per nå er det 180 registrerte medlemmer. Og det kuleste nye brukernavnet må være @Dr. Strangepork hehe :D

Tallene på antall nye emner og innlegg øker ikke like mye som lesestatistikken, men vi ligger på 3-400 nye innlegg per måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Skal vi se... her er tallene siste tiden:

På 3.12.2016 den 20.06, Tor2r skrev:

Tall for november: Økter: 7.509 (2.287) - Brukere 3.471 (1.122) - Sidevisninger: 21.234 (9.161)

Tall for April: Økter: 10.106 - Brukere: 4.954 - Sidevisninger: 34.753

Per nå, ca 420 registrerte medlemmer.

551 innlegg i april.

35 nye medlemmer i april.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig stats. 


Tonen holder seg godt også.

Det første jeg gjorde før jeg kjøpte octavian i februar var å finne DETTE forumet og tråle det litt, så kjøpte bilen så ble jeg medlem.

RockOnB|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Ken skrev:

Artig stats. 


Tonen holder seg godt også.

Det første jeg gjorde før jeg kjøpte octavian i februar var å finne DETTE forumet og tråle det litt, så kjøpte bilen så ble jeg medlem.

RockOnB|

Er jo mye av det som er poenget med forumet. At nye eiere skal få litt innsikt i det å eie en Skoda før de kjøper. Var derfor jeg startet det hele i 2015 da jeg ikke fant noe forum. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg og mange flere har sagt mange ganger @Tor2r du skal ha all mulig ros for at du har laget en flott side, som det er veldig mange hyggelige medlemmer på. Det er til tider stor aktivitet her inne, og det er jo veldig artig synes jeg :) 

Det er en utrolig god tone, og det er mange hjelpsomme og kunnskapsrike personer her inne, så det er jo mange som fortjener en god klapp på skulderen her synes jeg :) 

 

 

 

 

Det eneste som mangler nå, er vel at vår kjære admin også får seg en bil av riktig merke, hehe ;) :D  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...