Gå til innhold
Tor2r

Ideer og tips til forumet


Anbefalte innlegg

Ahoi!

"Bare de viseste og dummeste forandrer seg aldri." - Konfucius (jada, fant en sånn flott side med sitater)

Med andre ord så er jeg midt mellom disse her.. jeg er ute etter forandring, eller forbedring kanskje.

Når jeg opprettet forumet i 2015 så laget jeg en haug med kategorier (Modeller, Octavia, Bilpleie, Teknisk osv osv).

Er det noen kategorier som er overflødig? Mangler dere noen kategorier?

Jeg kan slette og opprette i hytt og pine etter deres ønsker, så fremt det gir en mening og endring til det bedre.

Er det andre ting som burde endres, bedres, slettes, fjernes, legges til osv? Mulighetene er sinnsykt mange i dette systemet så rop ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet tidligere også @Tor2r så synes jeg at du har gjort en fremragende jobb med dette forumet. :)

Det er veldig oversiktlig og enkelt å finne en kategori som en en kan stille sine spørsmål eller bare ønske å dele noe med andre, det være seg en presentasjon av egen bil, nye felger etc. 

Det er en fin layout på siden, og du har lagt inn mange gode funksjoner som gjør det enkelt å enten sette inn bilder i innleggene, legge ved linker, sitere, etc

Så noen konkrete forandring/forbedrings forslag har jeg ikke for øyeblikket.

Så dvs at jeg er meget fornøyd :):):) 

 

Mvh Superb lll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Selv så er jeg pålogget til en hver tid helt til jeg logger meg ut. Er til og med logget inn på 4 andre enheter også uten at det blir noe problem.

Hvilken browser og evt system (mobil, pc) bruker du? Så skal jeg sjekke litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort noen forsøk jeg også, og det er kun en ting som gjør at jeg blir logget ut av forumet, og det er om jeg tømmer «nett-loggen» for den nettleseren jeg benytter/er logget inn på og da enten lukker nettleseren eller slår pc/mobil/nettbrett av/på eller omstart.

Jeg kan fint slå av maskinen, nettbrettet og mobilen, eller foreta en omstart, og jeg er fremdeles innlogget. Men som nevnt med en gang jeg tømmer/sletter loggen så blir jeg logget ut om jeg enten omstarter maskinen, slår den av eller lukker nettleseren.

Nå har jeg prøvet dette med Samsung Galaxy Note 10.1 2014 Edition, Samsung Galaxy S7, MacBook Pro, iMac, med forskjellige nettlesere.

For Samsung nettbrett og mobil sin del Internet -og Chrome nettleser.

For Mac Safari, Chrome og Firefox nettlesere.

 

Så dette virker jo helt naturlig og akkurat slik det skal etter min mening. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Razor skrev:

Ok, rart at mine enheter ikke holdes innlogget :/

Sletter du loggen i nettleseren før du slår av pc?

For det er som sagt det eneste som gjør at jeg blir utlogget av dette forumet. Det er jo merkelig at det skjer slik for deg såfremt du ikke sletter loggen da........... 

Vet ikke om det kan ha noe å si hvilken Android versjon en benytter, men på mitt nettbrett så har jeg Android 5.1.1, og på mobilen så har jeg Android 6.0.1, og det fungerer som nevnt på begge deler, helt til jeg sletter loggen som nevnt. Da er jeg logget ut neste gang jeg besøker denne siden her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Salcin skrev:

Med iPhone er jeg også til enhver tid innlogget... selv etter restart av tlf

Hva skjer om du sletter loggen i nettleseren du benytter, og så restarter mobilen eller lukker nettleseren da @Salcin?

Da blir som nevnt jeg logget automatisk ut av forumet, ellers så er jeg konstant innlogget uansett hva jeg gjør med nettleser eller mobil/nettbrett/mac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil skje om du har valgt auto slett alle cookies nå browser stenger evt så har du kanskje et programtilegg som heter auto log off.

Ganske sikkert det har med noen valg du har gjort på din enhet, jeg opplever det ikke med unntak om jeg sletter alle cookies for eksempel.

Lykke til med å finne feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rare greier.... du har ikke noe tilleggsprogram som antivirus/ccleaner eller liknende som i teorien skal beskytte deg online ved å logge ut eller rense maskinen din etter økter?

Hvis du går på innstillinger i Chrome, så under "Personvern" trykker du på "innstillinger for innhold"

tillat_cookies.JPG

Klarer ikke finne noe særlig om dette problemet på forumet til Invision Power heller..

Du surfer ikke tilfeldigvis i "inkognitomodus" i Chrome?

Slenger bare ut spørsmål her jeg, slik jeg er vant med å feilsøke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg er nylig blitt klar over dette forumet. Det ser veldig bra ut med mange seriøse innlegg med mye informasjon. All ære til de som står bak. Her er to forslag til forbedringer. Begge for å unngå for lange tråder. Kodiaqtråden på det tyskje forumet er oppe i over 100 sider noe som gjør det uleselig. Jeg tar også her utgangspunkt i Kodiaqtrådene jeg har startet med.

1.  Om administrator/moderator kunne dele litt opp i flere tråder slik at tekniske forhold og priser ikke går så om hverandre.

2. Mange har en trang til å sitere (mer eller mindre) hele innlegget på nytt før de kommenterer det. Det gjør at lengden øker veldig.

Jeg sier ikke dette som surmaget kritikk, men det er et forsøk på å gjøre et godt forum enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @tobor og takk for tilbakemelding!

Vedrørende punkt 1. så har jeg og mine to moderatorer diskutert dette tidligere og er egentlig sakte men sikkert i gang med å begynne med skikkelig moderering nå og fremover. Tidligere så har vi egentlig latt være selv ved skikkelig off-topic, dette pga forumet er helt nytt og vi prioriterte aktivitet foran 100% ryddighet :) Nå som aktiviteten begynner å ta av så ser vi oss nødt til å ta litt tak her og der. Diskuterte Kodiaq tråden i går faktisk, så den skal taes.

Vedrørende punkt to, så er den litt vanskeligere for oss, men vi kan jo starte med å minne personene på å sitere mindre deler av teksten.

Flott at du kommer med tilbakemelding, vi trenger det! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Er det en idé å lage egne underforum for de hubridversjonene og el-versjonene som kommer?

Hadde vært kjekt å ha informasjon som kommer samlet på ett sted. Nå er informasjonen på flere ulike steder og det blir lett vanskelig å holde oversikten. Foreløpig er det jo kjent at Superb kommer i hybrid og at det jobbes med Vision E. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.2.2018 den 23.55, Zkoda skrev:

Er det en idé å lage egne underforum for de hubridversjonene og el-versjonene som kommer?

Hadde vært kjekt å ha informasjon som kommer samlet på ett sted. Nå er informasjonen på flere ulike steder og det blir lett vanskelig å holde oversikten. Foreløpig er det jo kjent at Superb kommer i hybrid og at det jobbes med Vision E. 

Ja det synes jeg var en lur idé!

Skal se på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 18.2.2018 den 23.55, Zkoda skrev:

Er det en idé å lage egne underforum for de hubridversjonene og el-versjonene som kommer?

Hadde vært kjekt å ha informasjon som kommer samlet på ett sted. Nå er informasjonen på flere ulike steder og det blir lett vanskelig å holde oversikten. Foreløpig er det jo kjent at Superb kommer i hybrid og at det jobbes med Vision E. 

Jeg tenkte det samme om underforum, men da på modellene. Feks om man eier en Superb III, så er man på en måte ikke interessert i å lese om Superb II. Og hvis man ønsker info om Superb II så kan man gå inn i dette underforumet.

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...