Gå til innhold
Tor2r

Hvordan opplever dere Google annonsene?


Anbefalte innlegg

Som dere helt sikkert har sett her så er det litt Google annonser her og der. Innholdet i disse annonsene styres selvfølgelig av Google og ikke meg. Men, det jeg kan endre er plassering og antall.

Mange forum har ikke annonser og slik men de tjener jo på medlemskap. Ikke for det at det er så mye inntjening på de på klikkene, men de hjelper å litt på å dekke noen få av utgiftene man har i måneden på dette forumet. Så annonsene er kommet for å bli :)

Det jeg lurer på er om dere synes de er i veien, for mange eller helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår viktigheten av annonsene for drift av siden, så det i seg selv er en jo bare nødt til å akseptere.

Det eneste en kunne ønske seg er vel kanskje at de hadde vært litt relatert til hva siden her handler om, for øyeblikket så er det annonser for vaskemaskin og fryseboks, og det er vel kanskje ikke helt hva som er så relevant for et bilforum..........

Men jeg forstår jo at dette er ikke noe du styrer @Tor2r, men ønske kan en jo alltids gjøre, hehe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kan fjerne uønskede anonser. Men annonsene er basert på det google vet om brukeren. Du kan f.eks. teste ved å gå inn på ymse nettbutikker og se på produkter, så skal du ikke se bort i fra at det dukker opp annonser relatert til disse produktene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2016 den 19.21, Superb lll skrev:

Forstår viktigheten av annonsene for drift av siden, så det i seg selv er en jo bare nødt til å akseptere.

Det eneste en kunne ønske seg er vel kanskje at de hadde vært litt relatert til hva siden her handler om, for øyeblikket så er det annonser for vaskemaskin og fryseboks, og det er vel kanskje ikke helt hva som er så relevant for et bilforum..........

Men jeg forstår jo at dette er ikke noe du styrer @Tor2r, men ønske kan en jo alltids gjøre, hehe ;) 

Som @Tor2r sier så er slike annonser utfra hva din siste historie på Google er... Du har tydeligvis sett på nye hvitevarer i det siste @Superb lll:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Salcin skrev:

Som @Tor2r sier så er slike annonser utfra hva din siste historie på Google er... Du har tydeligvis sett på nye hvitevarer i det siste @Superb lll:P

Det er vel kanskje slik det skulle fungert, men jeg har ikke sett på hverken hvitevarer eller andre elektriske «duppeditter» i det hele tatt siden jeg ble medlem her inne, så det burde ha dukket opp helt andre ting om det skulle fungert slik det kanskje skulle ha gjort..........

Det er heller ingen forskjell på om jeg er logget inn eller bare er gjest her, hvite -og brunevarer fra Euronics er fremdeles det som vises for min del, hva er det dere andre ser reklame for da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
1 time siden, Razor skrev:

Bare lurer, IPS forum koster jo endel, hvorfor gikk du ikke for ett gratis forum?

Likte ingen av de gratis forumene, sett fra et administrativt perspektiv. Når det kommer til data har jeg sjeldent spart på penga ;) og bil da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Jeg synes forumet ser bra ut og annonsene gjør meg ingenting. Er titt og ofte innom for å lese meg opp om folks erfaringer, spesielt før Kodiaqen kommer. Har vært laaang ventetid så har vært mye bra å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 8/16/2017 den 10.58, euphoria skrev:

Annonsene er lite plagsomme. Dog var det overrepresentasjon av litt snuskete annonser for en tid tilbake, uten at jeg mener at jeg har frekventert slike websider. Mulig Google mener jeg burde det :-)

heheh, ja Google vet alt vettu :D

Ser at det går litt i bølger det der, får litt ymse annonser innimellom som er litt sånn halvveis.. Men i det siste har dewt vært mye relevant å se fra Google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man får en dose irriterende og returnerende annonser her, og på andre sider der google annonserer (dvs omtrent overalt), så er det mulig å klikke på krysset i hjørnet på annonsen. Da forsvinner akkurat den annonsen (og andre relaterte) for godt.

Endret av euphoria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Ja google har endret en hel del.

Så det er litt testmodus.

Bedre innen neste 12 timer ?

På 6.4.2018 den 9.13, Håvard skrev:

edit: ganske plagsomt på den vanlig websiden også, med annonser som legger seg delvis over inlegg i forumet... 

Gidder du ta screenshot når du ser annonser som legger seg delvis over innlegg i forumet. Klarer ikke fremkalle den feilen selv..

Hjelper om jeg får sett hvordan det skjer/ser ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det @Tor2r, når hele skjermen fylles med reklame på telefon er det ikke morsomt lenger. :ph34r: Skjedd et par dager her nå, og eller masse reklame over alt. Merker ikke mye når man er på pc, men virkelig irriterende på telefon. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tor2r skrev:

Ja google har endret en hel del.

Så det er litt testmodus.

Bedre innen neste 12 timer ?

Gidder du ta screenshot når du ser annonser som legger seg delvis over innlegg i forumet. Klarer ikke fremkalle den feilen selv..

Hjelper om jeg får sett hvordan det skjer/ser ut

Er ikke bare på telefonen det begynner å bli litt irriterende nå, annonsene legger seg jo over innleggene her på Mac'en også, tidligere så plasserte de seg i hvert fall i mellom innleggene. Det hjelper jo ikke å krysse de ut heller, for de blir jo fremdeles liggende igjen over teksten på innlegget.

Ikke er det alle annonser en kan lukke heller, for krysset i høyre hjørne av annonsen mangler.......

5ac9bc6974fcf_Skjermbilde2018-04-08kl_08_51_39.thumb.png.1e89da0316944c4fd393ddada0644da5.png

Skjermbilde 2018-04-08 kl. 08.27.40.png

Skjermbilde 2018-04-08 kl. 08.48.35.png

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Håvard skrev:

Er likt som bildene @Superb lll la ved @Tor2r. (Bruker PC og Chrome nettleser)

Det burde kanskje jeg også nevnt ja, altså hvilke nettlesere jeg har prøvet.

Jeg benytter som nevnt Mac og Safari nettleser til vanlig, men jeg har prøvet både Chrome og Firefox i tillegg bare for å ha forsøkt noe annet også, men resultatene var dessverre akkurat de samme.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Core2Duo skrev:

Bruker du også Mac @Håvard? Jeg bruker Windows og Chrome, og jeg har aldri hatt slike problemer som bildene til @Superb lll viser. Tenkte på om de problemene kun er hos Mac-brukere, eller om de også er hos Windows-brukere. 

Benytter du noen form for Ad-block e.l. @Core2Duo?

Bare lurte ettersom det tilsynelatende ser ut til at du og @Håvard benytter samme maskin (operativsystem) og nettleser, men kun en av dere opplever problemene med disse annonsene som legger seg over innleggene på forumet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...