Gå til innhold
CitizenX

Faceliftet Octavia


Anbefalte innlegg

Hva synes folket om utseende på den faceliftede Octaviaen? Ser endel misliker fronten men jeg synes den ser bra ut. Optimistisk som jeg er håper jeg jo at det gir litt bedre lys :D Ellers er det kjekt at DCC også blir et alternativ for Octaviaen selv om jeg er godt fornøyd med både komfort og sportslighet på min bil.

 

http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=46911

161027-skoda-octavia-01.jpg

161027-skoda-octavia-01_0.jpg

161027-skoda-octavia-02.jpg

161027-skoda-octavia-02_0.jpg

161027-skoda-octavia-03.jpg

161027-skoda-octavia-03_0.jpg

161027-skoda-octavia-05.jpg

161027-skoda-octavia-05_0.jpg

161027-skoda-octavia-combi-04.jpg

161027-skoda-octavia-combi-04_0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, fronten tar det nok en stund å bli vant til vil jeg tro, men hvis de først skal ha en facelift av utseendet, så burde de jo ikke glemme bakparten på bilen synes jeg.

Her synes jeg det hadde vært mye finere om de kopierte baklysa på Superb og lot en del av baklysa gå inn over bakluka også, for den synes jeg er litt kjedelig. Mulig det bare er jeg som synes det, men der liker jeg altså løsningen som er valgt på Superb og den kommende Kodiaq mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg tviler på jeg kan bli vandt med dette utseende... Da tenker jeg hovedsakelig på front lyktene, siden jeg ikke har sett så mye annnet som er annerledes på ekstriøret. Ettersom det er såpass liten plass til lykter, å de da finner på å dele lyktene, så ender dem opp med 2 bittesmå... Altfor små, lykter på hver side, som designmessig ikke holder noen linje! Ser den innerste lykta får 3 bittesmå lys striper, noe som bare viser hvor smått dette er! 

Jeg synes faktisk dette er litt trist, siden nåverende Octavia har den tøffeste fronten (da hovedsakelig vRs) av alle Skodaer! Spesielt lyktene på nåværende Octavia er veldig fine, faktisk penere en Superben sine også, siden den har den litt meningsløse knekken på ytterkant av frontlyktene.

Ellers er det jo selvsagt gøy att det kommer mer ekstrautstyr tilgjengelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakparten på sedan utgaven er litt kjedelig ja, og som jeg skrev i mitt forrige innlegg så synes jeg også for både sedan -og st.vogn utgaven at de kunne gjort noe mer med baklysa. Altså fått de til å gå litt inn på bakluka som de er på Superb og  Kodiaq.

Skal en Octavia sedan utgave gjøre noe av seg, så bør den vel kanskje være noe slikt som på dette bildet her, tenker ikke først og fremst på eksosen, men en liten lakkert spoiler på bakluka pynter jo opp litt etter min mening..........

 

Skjermbilde 2016-10-31 kl. 18.06.18.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Salcin Er bare selve lysene som det er forskjell på etter hva jeg klarer se. 

 

@Superb lll VAG bruker ikke akkurat ta de mest drastiske grepa i forbindelse med facelifter etter hva jeg husker. Somregel er det minimale forandringer i front og litt annet utstyr eller motor/drivverskombinasjoner som kommer. Jeg vil tro at de sparer designretningen fra Kodiaq og Superb til neste generasjon. Kostnadsmessig er det sikkert langt billigere for fabrikanten enn mer dyptgående forandringer. Det handler tross alt om å gjøre store nok forandringer til at bilen får nyhetens interesse og blir "ny", men uten å bruke for mye penger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nei, jeg vet ikke helt hva jeg synes. Var ikke noe WOW, dette var bra eller, fy f*%¤& så j%¤# heller :)

Men de C-formede baklysene er jeg ikke fan av i det hele tatt. Fronten virker også litt sammensnurpet..lite plass liksom.

Men for all del, det er jo bra at de kommer med litt endringer og at modellene ikke blir klin like i 4-5 år osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CitizenX skrev:

@Salcin Er bare selve lysene som det er forskjell på etter hva jeg klarer se. 

 

@Superb lll VAG bruker ikke akkurat ta de mest drastiske grepa i forbindelse med facelifter etter hva jeg husker. Somregel er det minimale forandringer i front og litt annet utstyr eller motor/drivverskombinasjoner som kommer. Jeg vil tro at de sparer designretningen fra Kodiaq og Superb til neste generasjon. Kostnadsmessig er det sikkert langt billigere for fabrikanten enn mer dyptgående forandringer. Det handler tross alt om å gjøre store nok forandringer til at bilen får nyhetens interesse og blir "ny", men uten å bruke for mye penger på det.

Synes jeg ser en forandring til i fronten her @CitizenX, og det er at «radaren» er flyttet opp fra under skiltet til midt i grillen som den er på Superb lll fronten.

 

Akkurat det er jeg enig med deg i @CitizenX, for det blir egentlig mer enn bare en facelift om de skulle ha forandret på f.eks. baklysa i tillegg, det hadde jo blitt karosseri messige forandringer i tillegg både på bil og bakluke, men jeg mener nå fremdeles at det burde skje :) 

Det neste jeg leser litt på nettet er vel nesten at den største forandringen kan komme på vRS utgaven, om det slår til med en 2,0/245hk motor, men det gjenstår jo og se hva de finner på der. Jeg synes personlig det hadde vært bedre å tilby muligheten for 4x4 på vRS bensin utgavene, fremfor flere hestekrefter på en fremhjulsdrevet bil, men det er nå bare min personlige mening da........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@VikingDet ser ikke værre ut jfr bildet nedenfor. Usedvanlig praktisk løsning med hatchback, hadde det på min andre bil og det var ikke måte på hva som gikk inn i bilen. 

https://www.naf.no/forbrukertester/nybiltester/provekjort-skoda-octavia/

 

 

skoda3.jpg?width=470&height=260&mode=crop&anchor=middlecenter&scale=both&quality=85

@Superb lll Mistenkte at det var radaren som var midt i grillen der men var ikke helt sikker. Uansett mer praktisk å ha den der oppe enn nede i fangeren. På sommern blir den nede fort full av mygg og knott, og om vintern blir den fort dekket av sne. 

Forøvrig er jeg helt enig i at man burde fått på plass 4x4 på vRS for bensinmodellene også. 

Endret av CitizenX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som denne thread snakker om utseendet jeg tenkte på å stille dette spørsmålet her.

Er i ferd med å kjøpe meg ny bil. Kanskje en pre facelift 2017 Octavia. Lurer på forskjell mellom combi og stasjonsvogn, selger sa at det er bare mer lagringsplass i stasjonsvogn.

Har dere noen bilder der man kan sammenligne hvordan det ser ut?

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...