Gå til innhold
Kim

Superb 2017 - Bad road


Anbefalte innlegg

Hei

Har noen bilder av nye superb med bad- road. Selgeren snakket varmt om dette og jeg kan fint se for meg at de ekstra millimeterene kan gjøre underveker på dårlige veier og med mye snø. Synes den gamle så litt "på stylter" ut med bad road-hevingen, men mulig den nye er penere? Noen formening? Noen som har bilder?

Edit: Evt også om dette er tight og fint å kjøre med...

Mvh Kim

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan en Superb 2016/17 modell er å kjøre uten DCC understell heller, men jeg vet i hvert fall at min kun kjøres i Sport modus, for ellers så oppfører den seg som et «duvende slagskip». Den gynger i Normal modus så det rett og slett er ubehagelig etter min mening, har kun hatt den i den innstillingen på E6 en liten periode, og det gjør jeg ikke flere ganger heller.

Men det er klart at vi alle har forskjellige meninger og oppfatninger av dette, så min mening gjelder selvfølgelig bare for meg selv..........

Når det derimot gjelder BadRoad understell så regner jeg nesten med at det er både forhøyet og forsterket, så da vil det kanskje være litt «fastere fisken» uten at jeg faktisk vet om det er slik.

Bilder av Superb lll med BadRoad understell har jeg derimot ikke funnet, det nærmeste jeg kom var å lage en bil med det understellet i bilkonfiguratoren på Skoda sine sider. Der kan du i hvert fall se forskjeller på bilen, med og uten DCC, og med BadRoad understell. Den er synlig høyere, men hvor nøyaktig og visuelt riktig dette bilde er vet jeg ikke. 

Legger ved «bildet» som er med BadRoad understell.

 

Skjermbilde 2016-10-31 kl. 19.13.35.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, så opplever jeg det slik, men det er jo ikke dermed sagt at alle har den samme meningen som meg angående dette.

Ta deg en tur til en Skoda forhandler og prøv selv, for de har mest sannsynlig enten en L&K eller en Style med diverse pakker som gjør at demo bilen har DCC som standard.

Jeg kom fra en VW Golf st.vogn 2014 mod med sportsunderstell, så det er kanskje derfor jeg foretrekker Superben i Sportmudus på understellet, selv om den likevel er merkbart mykere enn Golfen. Mens for andre så blir det kanskje i  stiveste laget, vi er jo alle sammen så forskjellige, så det er ikke sikkert at du er enig i min oppfatning.

Men en demo bil med BadRoad understell er kanskje ikke det enkleste å finne, for enten så har de vel DCC eller som den nye Sportline som har senket sportsunderstell (15mm senking). DCC senker forøvrig bilen med 10mm bare så det er nevnt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
4 timer siden, grenness skrev:

 

Jeg er nokså sikker på at denne Superb'en som Møller Rud hadde i utstilling i sommer, var en Style med mye ekstrautstyr, og med Bad Road-pakke.

 

Samme fargen du gikk for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...