Gå til innhold
TOHA

Låsing og speil


Anbefalte innlegg

Vet ikke hvordan det er på 2014 modell, men på 2016+ står det følgende i instruksjonsbok:

Vippe inn / vippe ut begge speilhusene automatisk

Sidespeilene vippes inn i parkeringsposisjonen når bilen låses.

Sidespeilene vippes ut i kjøreposisjonen når bilen låses opp igjen.

Vippe inn / vippe ut begge speilhusene automatisk aktiveres/deaktiveres i Infotainment Bruksanvisning for Infotainment, kapittel CAR – Bilinnstillinger.

 

Dersom det ikke er sånn på bilen din, foreslår jeg å sjekke instruksjonsbok. Det står helt sikkert like godt forklart der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, fant ut av det: Hele speilet vippes inn ved å holde inn låsetasten på fjernkontrollen i 2 sekunder. I og med at det er kessy på bilen min, tenkte jeg at det gikk an å stille inn dette automatisk da jeg pleier å låse opp og igjen bilen uten å bruke nøkkelen...

Det er ikke noe infotainment i min bil, men Columbus.

Endret av TOHA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Columbus som evt er Infotainment systemet i din bil, og den er det helt sikkert en egen instruksjonsbok for. På min 2016 Superb, så er Columbus det største og mest avanserte Infotainment systemet de har, og jeg blir litt forundret om det ikke er det på din bil også @TOHA Så tror nok helt sikkert at du kan gjøre en innstilling i Columbus systemet, som gjør at du får automatisk innsvinging av sidespeilene når du låser bilen.

For da har du vel også Navigasjon som standard i ditt Columbus Infotainment system vil jeg tro???

På min forrige bil en 2014 VW Golf, så svingte speilene inn når jeg låste bilen, men de kom ikke ut før jeg startet bilen og det synes jeg var en bedre løsning, for det er jo ikke hver gang en låser opp bilen at en faktisk skal kjøre med den, og da har en jo heller ikke behov for at speilene svinger ut heller, det er jo bare unødig slitasje......... Men jeg kunne også der velge om jeg ville ha det automatisk innsving av speilene, ved å huke dette av/på i Infotainment systemet.

En annen ting du også kan gjøre med nøkkelen, er jo om du først låser opp bilen din med den fjernstyrte sentrallåsen, og så trykker en gang til på åpne knappen og holder nede i noen sekunder, så åpner du også vinduene på bilen. Og de går nedover så lenge du holder knappen inne. Litt praktisk om en vil lufte litt på en varm sommerdag uten å måtte sette på tenningen først. Og motsatt når du låser bilen, et trykk for å låse bilen så et trykk til og hold da knappen nede så lukker du vinduene.

Men om du må inn i menysystemet først og aktivere det, er jeg ikke helt sikker på, det behøvde ikke jeg hverken på min 2016 Superb eller min forrige 2014 VW Golf, som stort sett har de samme funksjonene som Skoda har. Infotainment systemene heter bare noe annet på VW, men de er stort sett helt like som de som er i Skoda. 

 

Her kan du laste ned Instruksjonsboka for Columbus til din Superb 2014 @TOHA, enten online eller som PDF.fil

http://www.skoda.se/mini-apps/manualer/superb

 

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...