Gå til innhold
oarnoe

Priser på Kodiaq i Tyskland


Anbefalte innlegg

Da er det mulig å konfigurere Kodiaq på de tyske hjemmesidene til Skoda, sjekk http://cc-cloud.skoda-auto.com/deu/deu/de-de

Eller www.skoda-auto.de og velg "Konfigurator" på høyre side.

Mulig Norske priser også kommer snart, tror ikke revidert statsbudsjettet er forklaringen på forsinkelsen siden "hele" Europa venter på priser.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun noen dager siden jeg sjekket de fleste europeiske Skoda sidene og dat var ikke de tyske prisene på plass, så det virker som om ting begynner å skje nå. sakte men sikkert.

Nei jeg skjønner ikke helt hvorfor revidert statsbudsjett skal ha noe å si når bilene uansett får en viss grunnpris.

Skoda Norge sier jo selv at det er fabrikken de venter på.

Moro å leke seg litt med konfigurasjon da.. kjenner tysken fra VGS ligger laaaangt baki der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Fikk leka litt mer med konfiguratoren nå og Style pakken hadde ikke akkurat mye utstyr, ble mye klikking på ymse utstyr som MÅ med etter min mening.

Godt oppi 50.000 euro før jeg var ferdig

Ja dessverre så tror jeg fort at prisen kommer opp i noe rundt 600.000,- her i Norge før en har fått bilen slik en vil (for min del 2,0/180hk TSi 4x4 DSG Style, med en god del ekstra utstyrspakker) og da tatt med vinterhjul i tillegg, som jeg også tror blir en dyr «fornøyelse» i 19" eller 20" og SUV dekk, som jeg har sett på de bildene som så langt har blitt lagt ut av Kodiaq.

Nå kan det jo kanskje skille på hva en Style versjon har i Tyskland og hva den har i Norge for alt jeg vet, men uansett så pleier de å være veldig flinke til å få lagt på prisen her i landet samme hva som enten er std utsyr eller er noe en må velge i tillegg..........

Så er fremdeles spent på hva Skoda fabrikken finner på for utstyrs pakker og priser for oss her i Norge, men noen spes. behandling med et såpass lite «marked» som det er her kan vi nok ikke regne med. Vi er ofte glad i utstyr her i Norge, men det koster gjerne en liten formue også...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykter at en Style utgave er ganske sparsomt utstyrt her til lands også, så hva grunnprisene blir her i Norge kan en nok ikke gå så mye etter vil jeg tro.

Har jo selv en Superb Style, og bare for å få med Vinterpakken, Businesspakke 2, Baksetepakke og Bagasjeromspakke, som jeg ville ha og jeg virkelig synes den bilen trenger, så ble det den nette sum av ca 38.000,- så kommer metalliclakk, evt andre felger, annet utstyr som ikke er inkludert i disse pakkene i tillegg, og så tilslutt vinterhjul. Originale felger og vinterdekk i 18" til min bil kom på ca 25.000,-

Til en Kodiaq med SUV vinterdekk og i 19" eller 20" så passerer en nok glatt 30.000,- vil jeg tro. Så et stedt i mellom 70 - 100.000,- i utstyr er det nok ingen problemer med å få til, det spørs vel kanskje heller om det er nok..........?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en spesifiserer en Superb Style og en Kodiaq Style med samme drivlinje (190Hk DSG 4X4) og «topper» begge med utstyr så virker Kodiaq å komme et par tusen euro lavere i pris. Men det blir spennende å se hva importør og fabrikk blir enige om at kommer inn i de forskjellige utstyrsnivåene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, oarnoe skrev:

Om en spesifiserer en Superb Style og en Kodiaq Style med samme drivlinje (190Hk DSG 4X4) og «topper» begge med utstyr så virker Kodiaq å komme et par tusen euro lavere i pris. Men det blir spennende å se hva importør og fabrikk blir enige om at kommer inn i de forskjellige utstyrsnivåene.

Selgeren jeg har snakket med ganske så ofte, har sagt flere ganger at en skal tenke noe i retning av Superb når det gjelder priser, men så er det jo ikke to helt like modeller når det kommer til Style versjonen av Kodiaq og Superb, noen innholds forskjeller i utstyr er det, og flere kan det bli for oss her i Norge. Bare f.eks. i Norge og Sverige så er det forskjeller på de forskjellige utstyrsversjonene for hva de inneholder.

Avgiftene til staten for Superb og Kodiaq er også forskjellige, selv om motoren og drivlinja blir lik. Det har muligens både med vekt, høyde og da forurensing å gjøre og sikkert mere til også, uten at jeg vet hva det helt konkret er. Forskjeller på utstyr, utgjør helt sikkert forskjeller på avgiftene det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...