Gå til innhold
Tor2r

Brilliant Silver Metallic


Anbefalte innlegg

Dessverre bor jeg på et sted hvor det ikke er noe mangfold av biler (eller folk for den saks skyld) så det er sjeldent jeg får sett de forskjellige fargene Skoda har å tilby live.

Men i går så jeg tilfeldigvis en ny Superb i Brilliant Silver Metallic, og den var rett og slett nydelig, skikkelig "sparkling" farge og en fryd for øyet.

Alltid tenkt at Superb er best i Moon White, men ble usikker nå! :)

Noen som har Brilliant Silver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sølv metallic på flere av mine biler tidligere og liker egentlig sølv meget godt, men altså ikke på Superb. sølv er en genial farge til kamuflere, støv, små riper, tildels steinsprut (om grunningen har omtrentlig den samme fargen som lakken) og den ser ofte renere ut enn bilen faktisk er. Av de 6 siste nye bilene jeg har bestilt selv, så har faktisk 4 av dem vært sølv, og i tillegg så har 2-3 av de brukte jeg har hatt tidligere også vært sølv, så det er definitivt den fargen jeg har hatt på flest biler.

Det går et par stk nye Superb her jeg bor i sølv metallic, og det er en farge jeg ikke synes kler Superb så godt. Jeg synes den kamuflerer de litt skarpe linjene og får da ikke vist frem designet og gitt Superb den oppmerksomheten jeg synes den fortjener.  I tillegg så er de 2 Superbene dønn kjedelige med 16" og 17" hjul, ikke sorte vinduer bak, ikke DCC som senker bilen 10mm, og slike ting betyr jo også veldig mye for første inntrykket. Hadde det vært gjort litt mer utav dem med noe av det jeg har nevnt her, så kan det også hende at jeg hadde fått et helt annet syn på den. I tillegg her jeg bor, så må de også dele oppmerksomheten med flere titalls sølvfargede Taxier, og da skiller den seg heller ikke ut i mengden.

 

Her er det minst Quarts Grey og Business Grey metallic, og det er en farge jeg synes kler Superb veldig godt, Moon White metallic er det også flere som har her, og den synes jeg var fin til å begynne med (har den selv også), men den er det så mange av nå at jeg synes den begynner å bli for vanlig og litt kjedelig.

Sort synes jeg heller ikke at kler Superb så godt, for der blir også de skarpe linjene ganske gjemt, og i sort med sorte vinduer, så synes jeg den faktisk minner litt for mye om en bil en helst ikke vil se (med kors på taket)..........

 

Artig å lese hvilke forskjellige synspunkter og inntrykk vi sitter med når det gjelder fargevalg, for der er det mange delte meninger for å si det litt forsiktig.......... :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to svartmetallic har jeg konkludert med at jeg ikke liker svart. Bilene er flotte nypolerte i utstillingshallen, men når hverdagen setter inn er de rene kun når de er nyvaskede. Litt som fine damer på byen, pen med sminken på(gjerne kombinert med ølbriller for enkelte) men ser ikke ut dagen etter ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CitizenX skrev:

Etter to svartmetallic har jeg konkludert med at jeg ikke liker svart. Bilene er flotte nypolerte i utstillingshallen, men når hverdagen setter inn er de rene kun når de er nyvaskede. Litt som fine damer på byen, pen med sminken på(gjerne kombinert med ølbriller for enkelte) men ser ikke ut dagen etter ??

Helt enig, samt at bittesmå steinsprang skriker mot deg som sola midt på natta :/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er enig med TS om sølvfargen! Jeg vurderte quarts grey og Business grey da jeg så i katalogen! Men da jeg kom i butikken og fikk se alle fargene på biler, da sto det plutselig mellom Business grey og brilliant silver. Har hatt sølv før og er enormt praktisk! Men kan bli litt kjedelig for en som liker bilpleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...