Gå til innhold
Daniel

Fabia motor problem


Anbefalte innlegg

Har en Fabia 1.2 bensin fra 2005 som har gått fint helt til igår. Da begynte motoren å vibrere veldig og bilen var umulig å kjøre. Motor lampen på dashbordet begynnte å lyse. Fikk tauet bilen hjem og skjekket motor fester som så helt fine ut. Prøvde å starte bilen i fri og hele motoren ristet veldig på tomgang, men når jeg økte turtallet til 2000 og holdt gasspedalen helt rolig så gikk motoren fint. Når jeg begynte å sleppe opp på gassen så begynte motoren å jage med ujevne turtall  Når jeg slapp gasspedalen helt så bare ristet hele motoren på tomgang og det var ikke mulig å gi gass igjen. Når jeg slo av motoren og startet på nytt så gikk den fint på 2000 omdreininger og så var det samme problemet når jeg slapp opp gasspedalen. Noen som vet hva problemet kan være??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ikke morsomt når sånt skjer. Jeg er ikke bilmekaniker, men det høres ut som en sylinder ikke henger med. Det merkes ikke så godt når motoren har godt turtall, annet enn at den drar dårlig. Kan være et tenningsproblem. Men kan også være noe mer alvorlig. Dette er absolutt noe for et verksted å svare deg på. La være å starte og kjøre bilen.

Håper det går bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...