Gå til innhold
oarnoe

Funksjon på ekstrautstyr


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ser til på konfiguratoren til Superb, og finner ikke helt ut av hva følgende ekstra utstyr gir, og håper noen har litt info om dette.

Phone Box med trådløs ladning: Er det slik at dette kun er induktiv ladning eller er dette også forsterking av signal via ekstern antenne? Eventuelt annet?

 Handsfree Bluetooth Premium med SIM-kort inngang: Hva gir denne av ekstra funksjon?

 

Og ja, jeg er i iPhone verdenen for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt delvis svar. phone box gir forsterket signal med ekstern antenne. i forhold til lading er jeg usikker men tror den skal støtte dette på visse enheter.

Med eget sim i bilen (tvillingsim) trenger man i teorien ikke tlf i nærheten. dette med tanke på ymse dataoverføring og apper i systemet.

 

Phonebox er vel for spesielt interesserte som bruker mye tlf i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iPhone/Apple er uten tvil den mobilen som støttes best av VAG systemene, så der har du en liten fordel allerede i forhold til støttede funksjoner.

 

Når det gjelder dine konkrete spørsmål så har @Tor2r allerede gitt deg gode svar.

Phonebox gir forsterket signalstyrke til mobilen via en ekstern antenne i bilen, og enkelte mobiler kan få induksjonslading. Men om det trengs egne deksler e.l. til mobilen for at ladingen skal fungere vet jeg ikke, det står det heller ingenting om i hverken brosjyrer eller instruksjonsboka til hverken bilen eller infotainmentsystemet som jeg har her. 

Dette er et lite utklipp av av hva det står om phonebox i brosjyra, men den har du sikkert allerede sett,

Skjermbilde 2016-11-20 kl. 11.22.19.png

 

Her kan du få et par linker til instruksjonsbøkene også, så har du litt mer å lese i :)

 

Infotainmentsystemet (Columbus),

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/no/Superb_3V/11-2015/Infotainment/Columbus/B8_Superb_Columbus_InfotainmentSystem_Navigation.pdf

 

Selve bilen (dette er for 2016 modellen, det er noen forandringer på 2017 modellen),

http://ws.skoda-auto.com/OwnersManualService/Data/no/Superb_3V/11-2015/Manual/Superb/B8_Superb_OwnersManual.pdf

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...