Gå til innhold
Superb lll

Superb Sportline fargevalg


Anbefalte innlegg

Titta litt på bilkonfiguratoren på den Tyske nettsiden nå, og der kan en også konfigurere Superb i Sportline.

Det går foreløpig ikke i Norge, men de hadde jo også en helt annen mulighet også, her kunne en spesialtilpasse fargevalget med Dragonskin Metallic.

Ikke akkurat at det hadde vært mitt førstevalg, men en kan jo lure litt på hvorfor det ikke er et alternativ i Norge..........

Skjermbilde 2016-11-20 kl. 12.54.41.png

 

Den fargen gjør seg jo helt klart bedre på et skikkelig bilde enn hva den gjør her, selv om det likevel ikke hadde vært mitt førstevalg ;) 

Skjermbilde 2016-11-20 kl. 13.02.13.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært et spenstig valg det der, er jo stilig på sin måte, men jeg hadde jo aldri turt å velge en slik farge. Så modig er jeg ikke, og så hade jeg nok også tenkt litt på hva det hadde gjort med verdien på bilen. For den kan bli mer utfordrende og enten bytte inn eller selge, såfremt en ikke finner en som har den samme smaken....... :) 

 

Faktisk så er en av de fineste fargene jeg vet om på noen få biler en litt dyp/mørk metallic oransje. Det er litt vanskelig å helt beskrive den riktig med ord, men den er virkelig flott i sollyset. MEN det er absolutt ikke alle biler den passer på, den saken er helt klar, og jeg hadde heller aldri valgt den på en bil heller, hehe ;) 

 

Av litt mer «normale» farger, så kunne jeg faktisk tenkt meg en meget mørk/dyp blå/blå-lilla, og da så mørk at den nesten ser sort ut i skyggen, men så får den et blå-lilla skjær når den kommer ut i dagslys/sol. Men dette er også avhengig av biltype, for Superb sin del som jeg har, så hadde jo linjene i bilen blitt helt borte med en slik farge.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter brosjyrene som er tilgjengelige på nettet og i konfiguratoren på Skoda sine norske nettsider, så kan en ikke engang velge eller se Sportline utgaven i det hele tatt, den er kun synlig i prislista.

Så da er det heller ikke synlig at Dragon Skin metallic er et fargevalg som er tilgjengelig i Norge, om det i det hele tatt er det. Mulig den fargen er tilgjengelig i Norge altså, ingen protester fra meg der, det er kun basert på hva Skoda har av tilgjengelig informasjon på sine nettsider.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dragon Skin er tilgjengelig i Norge, da selvsagt kun til Sportline. Den koster også noe mer enn vanlig, da Metallic lakk koster 6500kr og Dragon Skin 10 000kr.

Eneste stedet jeg har funnet den synlig er i prislisten til Skoda Superb! http://www.skoda-auto.no/SiteCollectionDocuments/Car models/2016/prisliste/skodapriser_superb_201608.pdf

Forøvrig en fantastisk flott farge synes jeg, men mener det kanskje passer best på noe mindre biler?Da det blir voldsomt på en så stor bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har sett at den lå i prislista, men når den ikke er synlig noe annet sted, men det er jo forøvrig ikke noe annet når det gjelder Superb Sportline heller, så begynner en jo å lure litt............

 

Det at den ikke er tilgjengelig (hverken Sportline eller fargen) i konfiguratoren på Skoda sine sider beror visstnok på et teknisk problem, som det ser ut til å være vanskelig å ordne, for de har holdt på en stund med det nå........

 

Joda Dragon Skin metallic er en spenstig farge, og jeg synes vel at den passer bedre på «sedan» utgaven, enn den gjør på stasjonsvogna, for som du skriver @Salcin så er den bilen veldig stor når det gjelder en slik farge.

Sedan versjonen og med en del sorte kontrast detaljer så er den jo sprek i den fargen, men den hadde nok ikke vært førstevalg gitt, jeg er altfor gammal og traust/kjedelig til å velge den. På en annen side så er ikke Sportline det rette for meg heller, selv om jeg gjerne skulle hatt de setene da......... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er det noen som har bilder av Sportline i svart, Business Grey og Brilliant Silver Metallic?
Er disse fargene det står om for min del, men har problemer med å finne noe særlig på nett. Sjekka UK Konfiguratoren men føler det er risky å stole på hvordan ting ser ut der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er på Facebook @Erlend, så anbefaler jeg deg å melde deg inn i Skoda gruppa der, det er mange som har lagt ut bilder av sine biler der som du spør etter.

Brilliant Silver og Business Grey har jeg sett der nå nylig. Jeg har også sett en sort Superb de siste dagene, men klarer ikke helt å huske om det var en Sportline utgave..........  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...