Gå til innhold
Tor2r

Hvilken bil blir din neste?


Min neste Skoda  

26 stemmer

  1. 1. Jeg har nylig kjøpt eller har planer om å kjøpe

    • Citigo
      0
    • Fabia
      0
    • Fabia Monte Carlo
      0
    • Fabia Stv
      0
    • Octavia
      5
    • Octavia RS
      0
    • Octavia RS 230
      1
    • Octavia Stv
      5
    • Octavia Stv RS
      1
    • Octavia Scout
      7
    • Rapid Spaceback
      0
    • Superb
      1
    • Superb Stv
      2
    • Yeti
      1
    • Yeti Outdoor
      0
    • uhm..noe annet..
      1
    • Kodiaq
      2


Anbefalte innlegg

Har du nylig kjøpt, bestilt eller har du planer om å kjøpe ny Skoda.

Hvorfor valgte du som du gjorde?

Selv gikk jeg for Octavia Scout fordi jeg ville ha følgende:
- En litt høyere bil
- 4x4
- God plass (skikkelig bagasjerom)
- Ny bil med ALT utstyr til levelig pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 8 måneder senere...
På 8. juni 2015 at 21.25, Tor2r skrev:

Har du nylig kjøpt, bestilt eller har du planer om å kjøpe ny Skoda.

Hvorfor valgte du som du gjorde?

Selv gikk jeg for Octavia Scout fordi jeg ville ha følgende:
- En litt høyere bil
- 4x4
- God plass (skikkelig bagasjerom)
- Ny bil med ALT utstyr til levelig pris

Har kjøpt ny Skoda Superb st.vogn.

Trengte en st.vogn med god beinplass og stort lasterom. Der er det i grunnen ikke så mange konkurrenter til den nye Skoda Superb lll st.vogna etter min mening. Valgte bensinmotor og en del utstyr i tillegg til std.utstyret. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2016 at 23.21, Superb lll skrev:

Har kjøpt ny Skoda Superb st.vogn.

Trengte en st.vogn med god beinplass og stort lasterom. Der er det i grunnen ikke så mange konkurrenter til den nye Skoda Superb lll st.vogna etter min mening. Valgte bensinmotor og en del utstyr i tillegg til std.utstyret. 

 

Når kan du forvente levering?

Grei vurdering å gå for bensin ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Når kan du forvente levering?

Grei vurdering å gå for bensin ja :-)

Har akkurat hentet den, så påsken går med til å bli kjent med den og prøve den ut litt.

Er utrolig fornøyd så langt, en meget komfortabel og behagelig bil å kjøre, dette er virkelig en cruiser som trives på langkjøring. Men str. virker litt i mot den om en ønsker å kjøre litt mer aktivt. Hjelper litt med DCC understell, men fysikkens lover om masse i bevegelse setter noen begrensninger her. Nå er det jo ikke den type kjøring denne bilen er laget for heller om en skal være litt mer realistisk, så til vanlig bruk i hverdagen og type langkjøring så er det virkelig den rette bilen. Og den utrolig gode plassen gjør den nesten helt komplett for min del, jeg kunne tenkt meg en 4x4 versjon, men det når ikke budsjettet mitt opp til dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha noen dager å teste / prøve litt. Sist jeg henta bil hadde jeg tur på 660 km ca å teste på...kjent med den i det jeg kom inn døra hjemme :) grunnleggende vel og merke :)

Har bare prøvd Superb'en en liten tur, men jeg likte den veldig godt. Samtidig liker jeg de skarpe linjene i designet.

Hvordan man bruker bilen i hverdagen er veldig annerledes enn hvordan man bruker en bil om man f.eks. har den hjemme en dag for test eller hvordan man synes det er moro å kjøre uten unger bak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tor2r skrev:

Greit å ha noen dager å teste / prøve litt. Sist jeg henta bil hadde jeg tur på 660 km ca å teste på...kjent med den i det jeg kom inn døra hjemme :) grunnleggende vel og merke :)

Har bare prøvd Superb'en en liten tur, men jeg likte den veldig godt. Samtidig liker jeg de skarpe linjene i designet.

Hvordan man bruker bilen i hverdagen er veldig annerledes enn hvordan man bruker en bil om man f.eks. har den hjemme en dag for test eller hvordan man synes det er moro å kjøre uten unger bak :)

Har fått testet den litt, første turen var på ca 850km og siden har den rullet enda noen km og har nå akkurat passert 1400km, og jeg kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd. :)

Superb har alt det vi har behov for av plass og komfort, så det var egentlig ikke så vanskelig valg. Testa også noen flere merker, men ble ikke like "betatt" av dem. Vi valgte også hvit (moon white metallic) nettopp for å få frem linjene i bilen, men hvit er ikke akkurat en enkel farge å ha ren i disse dager. Alle biler blir jo selvfølgelig like møkkete/støvete, men det synes jo noe helt utrolig på hvitt, så det var kanskje ikke det smarteste valget for å ha ren bil lengst mulig.......

En prøvetur er ikke det samme som å ha bilen i det daglige nei, det er jeg helt enig med deg i. :)

Vi hadde kun testet bilen med den største dieselmotoren også (2.0 190hk 4x4), så jeg må si at jeg var meget betenkt før vi ble helt enige med selgeren, siden jeg ville ha bensinmotor. Valg av motor er jo heller ikke så enkelt når en ikke har mulighet til å teste ut de forskjellige motorene før en skal bestille bil, men det ser ut til at vi har valgt riktig motor for vårt behov. Så klart hadde det alltids vært greit å ha krefter i overflod, men da begynner fort kronene å rulle også, så det får være greit som det er........ Prøvde motoren vi valgte i en Octavia, men det hadde jo vært å fått prøvet bilen med den motoren en ønsker seg i den bilen en ønsker seg også, men forstår jo godt at forhandleren(e) ikke kan ha en bil med hver eneste motor/girkasse/utstyrsnivå etc. kombinasjon tilgjengelig heller da.

Kunne gjerne ha tenkt meg 4x4 som nevnt i et tidligere innlegg, men det blir rett og slett for kostbart, siden det ikke er mulig å få 4x4 i kombinasjon med alle motorene. Har heller aldri hatt 4x4 på privatbil tidligere, så vi får satse på at det fremdeles vil gå like greit med Superben også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har gjort et godt valg ja :)

Man kan alltids ønske seg det ene og det andre, men blir litt annerledes når man skal frem med pengene og faktisk forsvare overfor seg selv bruken :)

Hadde selv nylig en altfor dyr nr 2 bil (for mitt budsjett), en Audi A5, var alltid en liten bismak ved det hele, så jeg endte opp med å selge ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor2r skrev:

Tror nok du har gjort et godt valg ja :)

Man kan alltids ønske seg det ene og det andre, men blir litt annerledes når man skal frem med pengene og faktisk forsvare overfor seg selv bruken :)

Hadde selv nylig en altfor dyr nr 2 bil (for mitt budsjett), en Audi A5, var alltid en liten bismak ved det hele, så jeg endte opp med å selge ;)

 

Det føles meget bra så langt ja :)

Nå har vi valgt 1,8/180hk TSi motoren, og skulle jeg valgt 4x4 med minimum denne bensinmotoriseringen, så må en jo opp til 2.0/280hk TSi utgaven, og da begynner det virkelig å koste kroner og det kan rett og slett ikke forsvares på noen som helst måte til det bruksområde og behovet til det daglige som vi har. Hadde sikkert vært morsomt, men synes ikke det kan forsvares i det hele tatt........

A5 er jo en virkelig lekker bil, men det er klart at slike biler koster sine kroner og det kan nok gjøre litt av hvert med enhver sin families "sparegris" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk min nye superb i slutten av Okt 2015,L&K  150hk diesel DSG med alt tilleggsutsyr..Valgte denne nettopp for att jeg var skikkelig lei av og sitte helt jævlig i passasjersetet foran ett bakovervendt barnesete! Prøvekjørte ny e-klasse,og Mondeo. Hadde BMW 5 serie, men ingen kunne i nærheten måle med bakseteplassen...  Bagasjerommet er jo selvsagt også større, men smalt og virker ikke på mye større enn vår 2010 V70 som andre bil...Moelv om tallene sier det skal være enormt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har bestilt meg en ny Superb. Den ble bestilt i slutten av juli. Den startet produksjonen i uke 35. For tre dager siden var den ferdig og er nå på toget. Jeg har fått beskjed at den er her om ca 14 dager.

Dette er bilen:

Skoda Superb 2017 150HK TSI DSG L&K Corrida Rød, brunt skinn innvendig med beige innvendig tak

Det ble en bensin fordi denne går akkurat under grensen for å være med i miljøfyrtårn. 

Rød fordi jeg synes at bilparken i Norge er litt kjedelig. Rød matcher bra med brunt, så da ble det brunt inni. Også dette litt fordi ikke alle har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...