Gå til innhold
Razor

Skoda Kodiaq RS: Bi-turbo


Anbefalte innlegg

Rykket ikke bare i foten nei! her snakkes det jo både om Sportsline versjon og en sinnsyk RS versjon. tenk om vi skulle være så heldige at noe av dette kommer til Norge!

Tør man virkelig å bestille en Kodiaq tidlig eller må man vente å se hva som kommer? de snakker jo allerede om en Sportsline versjon i 2017.

Skulle RS bli gjennomført så håper jeg de gjør show fargen Yellow green eller hva den heter tilgjengelig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det kan nok bli en både morsom og meget spennende utgave, men neppe så billig vil jeg tro........

Stusser dog litt over noe av det som stod i teksten der, om at dette kan bli den raskeste Skodaen som blir laget.

Skjermbilde 2017-01-12 kl. 09.01.03.png

Leste litt om VW Passat som har denne motoren og den har en toppfart på 240km/t og 0-100km/t på 6,1s (og det er 0,4 sek raskere enn VW Tiguan med samme motor), og noe raskere enn det tviler jeg vel på at Kodiaq med den motoren vil bli. (uten at jeg har fasiten på det selvfølgelig). Tiguan er jo også mindre enn Kodiaq, men det finnes jo ingen Tiguan R versjon da (kun R styling)

 

Nå har Skoda Superb 2,0/280hk 4x4 en toppfart på 250km/t og 0-100km/t på 5,8s, og helt ærlig, de specs som denne Superben har tviler jeg på at Kodiaq med 240hk TDi kommer ned på, såfremt de ikke trimmer den motoren ytterligere, men det står det jo ikke noe om i teksten. At det kan bli den raskeste TDi Skoda har er det jo ingen tvil om i det hele tatt........

At det er en meget sprek bil med et stort potensiale er jeg helt enig i, så den kunne det vært veldig morsomt å prøve. Den ser rett og slett både sprek og rå ut, og ja det er en versjon jeg virkelig kunne tenkt meg (selv om jeg helst ville hatt bensinmotor) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil nok bli priset høyt ja, til sammenligning så koster en VW Tiguan Highline 2,0/240hk TDi fra 586.900,- men den har jo et helt annet utstyrs nivå også. For når en begynner å legge på R Line og andre utstyrspakker så stiger jo prisene så det holder..........

https://www.volkswagen.no/content/dam/vw-ngw/vw_pkw/importers/no/bilmodeller/brosjyrer-og-priser/tiguan/Volkswagen Tiguan prisliste.pdf/_jcr_content/renditions/original./Volkswagen Tiguan prisliste.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo spennende hvordan den eventuelt konmer til å se ut, bildene over her er nok ikke noen bekreftede bilder, da dem er forskjellige... Men får virkelig håpe dem gjør som på vRS Octavia og endrer fangere og gjør ordentlige endringer på bilen, og ikke som på Superb Sportline og bare setter på svarte detaljer istede for chrome...  Ikke det att superb Sportline ikke er fin, for det er den absolutt, men veldig beskjeden endring i forhold til en vanlig superb.

Men blir Kodiaq vRS i nærheten av det øverste bildepå toppen her, da blir det plutselig vanskelig å ikke kjøpe denB|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, morskere frontfanger, med større luftinntak, lakkerte skjermbuer, diffusor med potte på hver side og kun svarte og ingen chrome detaljer hadde gjort seg... Da hadde det jo også blitt veldig fint med en god dose senk også da man har fått bilen, selv om det er feil vei å gå med SUV, så hadde det utvilsomt blitt tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tor2r skrev:

Vi får vente (lenge) å se :) 

Hadde jo vært bra om de lager noe rått hybridopsett også da, ala X5, Q7 e-tron og XC90 T8 :)

 

 

Om/når de skal lage en Kodiaq vRS utgave, så kan vi jo dem noen konkrete tips om hva de bør strekke seg etter, slik som du gjør her @Tor2r :D  

 

De kan jo ta en liten titt innenfor eget konsern og se litt, med tanke på motor og drivlinjer ;) 

 

http://www.dinside.no/motor/vi-har-kjort-audi-sq7-tdi/60958928

Endret av Superb lll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...